Pokročilé postupy měření chování a experimentálního designu

Výzkumný projekt

Výzkumný projekt

Výzkumný projekt studenti vloží do odevzdávány v interaktivních osnovách IS MU do 14. 5. 2023 23:59.

Pracovní verze výzkumného projektu

Studující mohou dobrovolně vložit pracovní verzi projektu do odevzdávány (pracovní verze) do 14. 4. 2023. Studující, kteří vloží pracovní verzi, dostanou zpětnou vazbu. Tu následně mohou zapracovat do finální verze.

Pokyny k výzkumnému projektu

Na konci kurzu studující odevzdají zpracovaný výzkumný projekt o maximální délce 2000 slov.

V tomto projektu představí navržený výzkumný design, jehož cílem je hodnocení efektivity určitého intervenčního postupu. Studující představí důvody pro volbu tohoto výzkumného designu (uvedou studie, které se daným chováním/dovedností zabývali, jaké postupy využili a jak byla hodnocena jejich efektivita). Studující dále poskytnou definici cílového chování a detailní popis způsobu měření a grafického znázornění dat. Studující se také vyjádří k možným etickým otázkám.

Pro zpracování projektu není nezbytné mít skutečná data. Můžete využít jen ilustrační data, která představíte v grafech a popíšete.


Výzkumný projekt musí obsahovat následující části:

  • Představení závisle proměnné (popis, definice cílového chování)
  • Představení nezávisle proměnné (intervence) a stručné zdůvodnění, proč je tato intervence vhodná (opřeno o literaturu, publikované výzkumy atd.)
  • Popište výhody a nevýhody navrženého výzkumného designu (můžete využít Coopera)
  • Popište, jak bude měřena závisle proměnná
  • Uveďte příklad grafického znázornění dat
  • Uveďte možné etické otázky spojené s daným výzkumným designem

K citování studující využijí citační normu APA.


Odevzdávárny

Váš projekt bude v českém nebo anglickém jazyce.

Výzkumný projekt - pracovní verze
Možnost dobrovolného odevzdání do 14. dubna 2023, 23:59
Výzkumný projekt - finální verze
Povinné odevzdání do 14. května 2023, 23:59.


Příklad výzkumného projektu:

Research proposal ABA example
High-probability instructional sequence and building compliance with instructions of a child with autism