Jak sbírat kvalitativní data? vstup do terénu,
výběr vzorku, role gatekeepera a klíčového informátora. Strategie psaní
odborného textu. Vybrané techniky sběru kvalitativních dat. Pozorování,
rozhovory a focus group – pravidla a tipy pro praktickou realizaci. příklady
terénních poznámek a scénářů rozhovoru a focus group a diskuse nad nimi.
Sběr dat v kvalitativním výzkumu
Přečtěte si text "Zpětná vazba
na žákovské chyby..." a při čtení se zaměřte na tato témata:
-
Proč se autor rozhodl zkoumat dané téma?
-
Jakou strukturu má text? Čemu se v jaké části
věnuje?
-
Jakou metodologii si zvolil a proč? Jak
analyzoval svá data?
-
K jakým výsledkům dospěl?
-
Co jsme se dozvěděli nového o zkoumaném tématu?
Majcík, M. (2019). Zpětná vazba na žákovské chyby ve výukové komunikaci s celou třídou. Studia paedagogica, 24(3), 131-149.
Jean-Claude Kaufmann–Chápající rozhovor. 2010. SLON.
nejen o
technice vedení rozhovoru, ale o kvalitativním výzkumu a kvalitativní analýze
obecně
Chenail, R. J. (1998). Jak srovnat kvalitativní výzkum do latě. Biograf, č, 15-16.
Pěkný
text o tom, jak je nutné dodržovat vždy soulad mezi naším tématem, otázkami a
metodou sběru dat, včetně příkladů.