Student si uvědomí význam znalosti školské legislativy v profesi učitele. Seznámí se s pojmy kultura školy a klima školy, rolí uvádějícího učitele.
Motivační blok
- Význam legislativy v profesi učitele. Seznámení studentů se základními zákony a zdroji. Organizační pokyny k předmětu.
- Vymezení pojmů kultura školy, klima školy.
uvádějící učitel, kultura školy, klima školy, zpráva ČŠI, výroční zpráva o činnosti školy, evaluace
Student uvede alespoň tři oblasti přínosu zavedení pozice uvádějícího učitele. Na prakticky orientovanou otázku nalezne odpověď ve školské legislativě.
V kartách situace bez řešení jsou nastoleny nejrůznější otázky, na něž si můžete v průběhu kurzu vyhledávat odpovědi. Jedná se o situace z praxe, můžete přemýšlet o tom, jak byste nastolené situace řešili. S kartami budeme pracovat v průběhu semestru a na jeho konci budete mít odpověď na každou z nastolených otázek.
Rozhovory v podcastu Otevřené dveře ředitelny chceme budoucím učitelům, našim studentům, přiblížit život školy z pohledu jejich ředitele, ředitelky.
1. rozhovor s Mgr. Lenkou Špačkovou, ředitelkou ZŠ, Brno, Bosonožská
https://open.spotify.com/episode/6661vn6x5vGeAjhptGTnfF
2. rozhovor s Mgr. Zdeňkem Brožem, ředitelem ZŠ Dr. Malíka, Chrudim
https://open.spotify.com/episode/06XJOlvcg237iIE1JLZJ1n
3. rozhovor s RNDr. Mgr. Břetislavem Svozilem, Ph.D., ředitelem soukromé školy Labyrinth, ZŠ a gymnázia, 1. laboratorní školy v České republice.
https://open.spotify.com/episode/5IdgJkwU8CnUMeznU60X3c
4. rozhovor s Mgr. Ivanou Melichárkovou, ředitelkou ZŠ Brno, Horácké nám. 13