Školský a školní management

4. blok – Školní management

Cíle lekce

Student vnímá metodická sdružení, vzájemné hospitace pedagogů, sdílení zkušeností jako nástroj aktivního učení uvnitř organizace. Seznámí se s hospitační činností, kritérii pro práci pedagoga, jež sleduje externí hodnotitel (ČŠI), vnímá SKPKS i KRAU jako základ pro profesní pedagogické portfolio.

Obsah lekce
  • Školní management: Decentralizace, autonomizace, „skládání účtů“. Škola jako učící se organizace, Portfolio pedagoga, hospitace jako nástroj poskytování rozvojové zpětné vazby, metodická sdružení. Zavádění inovace do škol, řízení procesu změny. Školská rada jako ústřední prvek systému správy škol.
Klíčová slova

Decentralizace, autonomizace, škola jako učící se organizace, portfolio pedagoga, hospitace, metodické sdružení. 

Výstupy z učení

Student vyplní hospitační arch - přičemž zapisuje popisně co vidí a slyší, bez hodnocení, poskytne popisnou zpětnou vazbu. Ve skupině diskutuje o inovacích ve školství.

Podpora pro učení studenta a sebereflexi vlastního posunu


Doporučená literatura a zdroje k tématu lekce