Pedagogicko-psychologická diagnostika KOMBINOVANÍ

3. Dynamická a statická diagnostika schopností

Poslední četba - jak diagnostikovat učební potenciál raději než inteligenci, která je pouze statickou informací o aktuálních schopnostech dítěte? Jak diagnostikovat správně děti ze sociálně odlišných kulturních prostředí? Může diagnostika zároveň rozvíjet? Může, pokud je dynamická a nikoliv statická!
Pokud Vás téma zajímá, přečtěte si  dva superzajímavé texty:


Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/inteligence_romske_deti_Pachova.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/dynamicka_diagnostika_ucpotencia.pdf

Vložte do odevzdávárny promyšlené odpovědi na tyto otázky:
1. Vysvětlete tradiční a moderní koncept inteligence.

2. Jaké jsou hlavní rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou?

3. Proč je dynamická diagnostika vhodná pro děti z odlišných sociokulturních prostředí? Má dynamická diagnostika i nějaké nevýhody?

4. Jaký program  Vás zaujal a proč? Který byste reprodukovali v ČR, proč?