Pedagogicko-psychologická diagnostika KOMBINOVANÍ

Konstruktivistický úkol_diskuzní fórum


V tomto bloku se budeme věnovat otázce, jak identifikovat, posoudit a případně v návaznosti na to měnit schémata, podle nichž se orientujeme v každodenním životě. Těmto schématům budeme říkat KONSTRUKTY. Konstrukty, podle nichž se v každodenním životě řídíme, obvykle nereflektujeme a máme je za dané a samozřejmé. Například řada lidí rozlišuje lidi (a sebe) podle konstruktu EFEKTIVNÍ x LÍNÝ. 

O tom je také rozhovor, který si poslechněte v rámci přípravy na prezenční seminář a který také krátce okomentujte.

Jako přípravu na seminář 13. 5. tedy prosím udělejte tuto přípravu:

1. poslechněte si rozhovor o tom, jak konstrukt  EFEKTIVNÍ x LÍNÝ rámuje naše životy:

2. do diskuze níže se vyjádřete k těmto bodům:

i) nakolik dynamika popsaná v rozhovoru platí pro vás osobně?, cítíte se někdy "líní", "neefektivní", apod? Je to pro vás problém? Pokud ano, co s tím děláte? jací jste, když jste ne-líní? Nebo pro vás je tento konstrukt spíš nedůležitý?

ii) myslíte, že v naší společnosti je konstrukt EFEKTIVNÍ x LÍNÝ zvlášť typický pro nějakou generaci nebo výrazně ovlivňuje všechny generace? Hraje např. tento konstrukt jinou roli ve vaší generaci než v generaci vašich rodičů?

iii) dejme tomu, že konstruktEFEKTIVNÍ x LÍNÝ je opravdu charakteristické pro současnou dobu; jaké jiné schéma by sloužilo nám a společnosti lépe? nebo konkrétněji: jak byste mohli vést klienta, který se cítí střídavě líný/neefektivní a efektivní/přepracovaný?

iv) dejme tomu, že  konstruktEFEKTIVNÍ x LÍNÝ je opravdu charakteristický pro současnou dobu a naši kulturu; jaké jiné konstrukty by nám a společnosti mohly sloužit lépe? nebo konkrétněji: jak byste mohli vést klienta, který se cítí střídavě líný/neefektivní a potom zase efektivní/přepracovaný, a je v této smyčce zakletý?

OBECNĚ: žádné odpovědi nejsou dobře ani špatně, jde o inciciální diskuzi k tématu; diskuze je nastavená tak, že se zobrazuje pouze této skupině (nikoliv veřejně nebo na ISu), ve svých odpovědích samozřejmě buďte tak osobní, jak uznáte za vhodné a jak je to pro vás přijatelné. Ideální bude, když vznikne okolo tématu diskuze; kromě vlastního komentáře můžete reagovat i na komentáře ostatních.

Deadline: napište svůj komentář nejpozději do středy 8.5. Dál můžete volně přidávat další komentáře nebo reagovat příspěvky ostatních.

Těším se na setkání 13.5.  - Mirek Filip