Kazuistika - ke zkoušce, povinně
a) KDO?:
- dítě nebo dospívají do 18 let, NEBO po konzultaci i dospělý
- školní, osobnostní nebo vztahová tématika (ne primárně klinická)
b) Metody - vybrat :
3 diagnostické metody CELKEM, musí splňovat 4 kritéria
1 projektivní
1 kresebná
1 standardizovaná
1 pedagogicky zaměřená - vztahy, klima (sociometrika) psychomotorika, předškolní dg, pozornost, lateralita
c) Struktura a obsah KAZUISTIKY:
VZOR :
Pozor:
- podklad od Hadj Moussové je pro Vás závazný co do struktury i principů
- správně popište a klasifikujte každou metodu, vysvětlete
- využití metod: ne všechny metody jsou vhodné pro děti i dospělé
- kazuistika je takový (jako) assesment - komplexní, globální diagnostická úvaha - každá metoda, kterou využíváte směřuje ke společnému diagnostickému cíli, má své místo (je jasné, proč jste volili tu kterou metodu?)
- intepretace/doporučení není nutně diagnóza - podívejte se na možnosti, jak uzavřít diagnostiku (Moussová, Kohoutek)
c) Odkud brát metody - Zdroje:
můžete využít i metody, které jsou přímo v materiálu dostupné
některé metody jsou v interaktivní osnově
využijte metody skripta - Kohoutek
Metody k využití:
Rozhovor (diagnostický rozhovor - máte od mne)
Pozorování (pozorovací schéma dle Svoboda. Dg dospělých i dětí)
Kresba - vývoj - Goodenough - komplet v isu)
Kresba - projekce: Baum test, Postava, Začarovaná rodina, Vlny a moře...¨
Projekce: Nedokončené věty.... jakákoliv sada
Reyova figura - text dostupný v isu
Dotazník - cokoliv dostupného - POZOR: internetové neověřené zdroje vždy s Vaším kritickým komentářem k validitě atd.
Test školní zralosti - Jirásek - v isu
Test laterality - Matějček - v isu
Další....