Pedagogicko-psychologická diagnostika KOMBINOVANÍ

Kazuistika - ke zkoušce, povinně

a) KDO?:

- dítě nebo dospívají do 18 let, NEBO  po konzultaci i dospělý

- školní, osobnostní nebo vztahová tématika (ne primárně klinická)


b) Metody - vybrat :

3 diagnostické metody CELKEM,  musí splňovat 4 kritéria

1 projektivní

1 kresebná

1 standardizovaná

1 pedagogicky zaměřená - vztahy, klima (sociometrika) psychomotorika, předškolní dg, pozornost, lateralita


c) Struktura a obsah  KAZUISTIKY:

VZOR : 

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Kazuistika.pdf

Pozor:

podklad od Hadj Moussové je pro Vás závazný co do struktury i principů

 - správně popište a klasifikujte každou metodu, vysvětlete

-  využití metod: ne všechny metody jsou vhodné pro děti i dospělé

- kazuistika je takový (jako) assesment - komplexní, globální diagnostická úvaha - každá metoda, kterou využíváte směřuje ke společnému diagnostickému cíli, má své místo (je jasné, proč jste volili tu kterou metodu?)

-  intepretace/doporučení není nutně diagnóza - podívejte se na možnosti, jak uzavřít diagnostiku (Moussová, Kohoutek)


c) Odkud brát metody - Zdroje:

můžete využít i metody, které jsou přímo v materiálu dostupné

některé metody jsou v interaktivní osnově

využijte metody skripta - Kohoutek


Metody k využití:

Rozhovor (diagnostický rozhovor - máte od mne)

Pozorování (pozorovací schéma dle Svoboda. Dg dospělých i dětí)

Kresba - vývoj - Goodenough - komplet v isu)

Kresba - projekce: Baum test, Postava, Začarovaná rodina, Vlny a moře...¨

Projekce: Nedokončené věty.... jakákoliv sada

Reyova figura -  text dostupný v isu

Dotazník - cokoliv dostupného - POZOR: internetové neověřené zdroje vždy s Vaším kritickým komentářem k validitě atd.

Test školní zralosti - Jirásek - v isu

Test laterality - Matějček - v isu

Další....