Pedagogicko-psychologická diagnostika KOMBINOVANÍ
Měření v psychologii a pedagogice a jeho meze. Validita, reliabilita a spol.
Témata:
DIAGNOSTICKÉ METODY
Jak je třídíme a proč?
Co děláme když diagnostikujeme - měříme úroveň nějaké vlastnosti? Co znamená a co neznamená měřit v psychologii a ostatních vědách o člověku?
MĚŘENÍ
Přímé a nepřímé měření...
Úrovně měření
Měření v psychologii a pedagogice a jeho meze
TESTOVÁNÍ:
Psychometrika.
Vlastnosti testů.
Testy a statistika. Co už není test...
A proč i klinické metody jsou vhodné pro diagnostiku?
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Pedagogicko_psychologicka_diagnostika_2022_ryrgsece__3_.pptx.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Pedagogicko_psychologicka_diagnostika_2022_ryrgsece__3_.pptx.pdf
Texty:
a) Úrovně měření:
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Urovne_mereni_ze_Zaklady_psychometriky_I.pdf
b) Shrnutí - psychodiagnostika:
c) Reliabilita, validita:
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Urbanek2011_-_Psychometrika_VALREL.pdf