Pedagogicko-psychologická diagnostika KOMBINOVANÍ

Měření v psychologii a pedagogice a jeho meze. Validita, reliabilita a spol.

Témata:

DIAGNOSTICKÉ METODY

Jak je třídíme a proč?

Co děláme když diagnostikujeme - měříme úroveň nějaké vlastnosti? Co znamená a co neznamená měřit v psychologii a ostatních vědách o člověku?

 MĚŘENÍ

Přímé a nepřímé měření...

Úrovně měření

Měření v psychologii a pedagogice a jeho meze

TESTOVÁNÍ:

Psychometrika. 

Vlastnosti testů.

Testy a statistika. Co už není test...

A proč i klinické metody jsou vhodné pro diagnostiku?

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Pedagogicko_psychologicka_diagnostika_2022_ryrgsece__3_.pptx.pdf

Texty:

a) Úrovně měření:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Urovne_mereni_ze_Zaklady_psychometriky_I.pdf

b) Shrnutí - psychodiagnostika:

c) Reliabilita, validita:

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2025/So221/152873707/Urbanek2011_-_Psychometrika_VALREL.pdf