Výtvarné projekty - charakteristika Projektová výuka Problematice projektů věnovalo již mnoho dalších odborníků, např. E. Lukavská, J. Skalková, J. Maňák, H. Kasíková, J. Kratochvílová, V. Spilková a další. Projekty ve výtvarné výchově Výtvarné projekty Výtvarné řady Zpracování výtvarné řady •téma •jednotlivé náměty šesti aktivit rozvíjející téma •výtvarný problém (vychází z učiva VV) •reflexe průběhu a výstupů tvůrčí činnosti ve vztahu k učivu VV •dokumentace • • • Téma výtvarné řady •Silná, jednotící myšlenka s mnoha významovými polohami, vícevrstevný podnět s různými úrovněmi, které učitel a žáci odkrývají během edukačního procesu. •Téma zastřešuje tento celek, spojuje veškeré výtvarné činnosti po určité období, kdy trvá práce na řadě, projektu. Téma žáci pod pedagogickým vedením rozvíjejí v jednotlivých krocích. Ty jsou neseny dílčími „tématy“, kterým říkáme náměty. • Náměty Výtvarný problém Literatura: • •EXLER, Petr. 2015. Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy. Dostupné z: https://kvv.upol.cz/images/upload/files/využití%20projektové%20metody_exler_final.pdf • •ŘEPA, Karel. 2022. Didaktické listy. Dostupné z: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edi cni-cinnost/download • •ŠTĚPÁNKOVÁ, Kateřina. (2013). Jak „zabít“ tvořivost ve výtvarné výchově. Kultura, umění a výchova, 1(1) [cit. 2013-10-03]. ISSN 2336-1824. Dostupné z: http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=3&clanek=21. • •ŠTĚPÁNKOVÁ, Kateřina. 2020. Mýty o tvořivosti a jejich vliv na naplňování kurikula ve výtvarné výchově. Kultura, umění a výchova, 8(1) [cit. 2020-11-02]. ISSN 2336-1824. Dostupné z: http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=19&clanek=218. • • • •