SEZNAM DOPPORUčENé LITERATURY Studijní zdroje opravdu vhodné/základní Studijní zdroje opravdu zajímavé, vhodné ale náročnější Studijní zdroje přesahové ˙ CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1998. (ISBN 80-7178-204-1) ˙ CASEOVÁ, C., DALLEYOVÁ, T. Arteterapie s dětmi. Praha: Portál, 1995. (ISBN 80-7178-065-0) ˙ DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. (ISBN 80-7178-449-4) ˙ HANEL, I. Arteterapie a výtvarná výchova -- průniky a souvislosti. Výtvarná výchova. 4/1995-96, Roč. 36, č.4 ˙ JANOTOVÁ, D. Terapeutický význam dětské kresby. Výtvarná výchova, 4/1995-96, Roč. 36, s. 58-60 ˙ JOANIDIS, L. Arteterapie -- teoretická východiska. Psychológia a patopsychológia dieťata, 1973, č.1, s. 29-39. ˙ ŠLEMÍNOVÁ, M. Arteterapie a Medusa. Výtvarná výchova, 4/1995- 96, Roč. 36, s. 65. ˙ UžDIL, J. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha: Portál, 2002. (ISBN 80-7178-599-7) ˙ UžDIL, J. Výtvarný projev a výchova. Praha: SPN, 1978. ˙ ZICHA, Z. Úvod do speciální výtvarné výchovy. Praha: Univerzita Karlova. 1981 ˙ KYZOUR, M. O krizových jevech v dětské malbě a kresbě. In Estetická výchova 69/70, č. 2-3 ˙ LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. (ISBN 80-7169-195-X) ˙ READ, H. Výchova uměním. Praha: Odeon, 1967. ˙ SLAVÍK, J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha: Karolinum, 1997. (ISBN 80-7184-437-3) ˙ ATKINSONOVá, R.L., ATKINSON, R.C., SMITH,E.E., BEM, D.J., NOEL- HOEKSEMA, S. Psychologie. Praha: Victoria Publishing, 1995. (ISBN 80-85605-352-X) ˙ BABYRÁDOVÁ, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: Vydavatelstvý M.U. 1999. (ISBN 80-210-2079-2) ˙ BALEKA, J. Modř, barva mezi barvami. Praha: Academia, 1999. (ISBN 80-200-0718-0) ˙ BLAŽEK, B., OLMROVÁ, J. Krása a bolest. Praha: Panorama, 1985 ˙ GOMBRICH,E.H. Příběh umění. Praha: Mladá fronta a Argo, 1995 (ISBN 80-7203-143-0) ˙ HENLEY, D.R. Facilitating the Developement of Object Relations Through the Use of Clay in Art Therapy. The Americam Journal of Art Therapy, Feb.1991, Vol.29, p. 69-76. ˙ KESNER, L. (ed.) Vizuální teorie. Jinočany: H&H, 1997 (ISBN 80- 86022-17-X) ˙ KRAMMER, E., SCHEHR, J. An Art Therapy Evaluation Session for Children. The American Journal of Art Therapy. Oct. 1983, Vol. 23, p. 3-12. ˙ KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2000. (ISBN 80-7187-414-1) ˙ ERIKSON, E.H. Dětství a dospělost. Praha: Argo, 2002. (ISBN 80- 7203-308-8) ˙ LOWENFELD, V., LAMBERT BRITTAIN, W. Creative and Mental Growth. New York: Macmillian Publishing Company, 1967. ˙ PETZOLD, H., ORTH, I. Die neuen Kreativitätstherapien, Handbuch der Kunsttherapie. Band I. Paderborn: Junfermannsche Verlagsbuchhandlung, 2001. (ISBN 3-87387-027-4) ˙ SLAVÍK, J. (ed.). Současná arteterapie v České republice a v zahraničí. Praha: Universita Karlova -- Pedagogická fakulta, 2000. (ISBN 80-7290-004-8) ˙ SLAVÍK, J., RUSOVÁ, M. Poselství výtvarného projevu v arteterapii. Výtvarná výchova, 4/1995-96, Roč. 36, s.60-62. ˙ SVOBODA, M.(ed.), KREJČÍŔOVÁ,D., VÁGNEROÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. (ISBN 80-7178-545-8) ˙ ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha: Portál, 2002. (ISBN 80-7178-616-0) ˙ WOLLSCHLÄGER, G., WOLLSCHLÄGER, M., Symbol v diagnostice a psychoterapii. Praha: Portál, 2002 (ISBN 80-7178-643-8) ˙ BARTKO, O., FILA, R., REIšTERTTEROVá, Z. Výtvarná príprava. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1986. ˙ ADLER, A. Psychologie dětí. Praha: Práh, 1994. (ISBN 80-85809- 22-2) ˙ DACEY, J.S., LEMON, K.H. Kreativita. Praha: Grada Publishing, 2000. (ISBN 80-7169-903-9) ˙ DRAPELA, V.J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 1997. (ISBN 80-7178-134-7) ˙ FREUD, S. Výklad snů. Pelhřimov: Nová tiskárna, 1994 (ISBN 80- 901916-0-6) ˙ FILINGERI, L. Psychodynamic Considerations at margin of Presculptures and Prehistorical Sculpture interpretation. Psychomedia -- Arts and Representaion/ Visual art. Přístup na:http://www.psychomedia.it/pm/culture/visarts/filing1en.htm (přístup: 2003-04-08) ˙ GARDNER, H. Dimenze myšlení, teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. (ISBN 80-71782-79-3) ˙ GLOVER, N. Freud`s Theory of Art and Creativity. Psychomedia -- Arts and Representaion/ Visual art. Přístup na: http://www.psychomedia.it/pm/culture/visarts/ glover.htm (přístup: 2003-04-05) ˙ JUNG, C. G. Analytická psychologie. Její teorie a praxe. Praha: Academia, 1993 (ISBN 80-200-0480-7) ˙ KASTOVÁ, V. Dynamika symbolů. Praha: Portál, 2000 (ISBN 80- 7178-371-4) ˙ KULKA, J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1991. (ISBN 80-04- 23694-4) ˙ LAKOFF, G., JOHNSON, M. Metafory, kterými žijeme. Brno:Host, 2002 (ISBN 80-7294-071-6) ˙ LANGMEIER, J., BALCAR, K., ŠPITZ, J. Dětská psychoterapie. Praha: Portál, 2000. ( ISBN 80-7178-381-1) ˙ LÜSCHER, M. Čtyřbarevný člověk. Český Brod: Nakladatelství Ivo Nelezný, 1997 (ISBN 80-237-3491-1)