Odpověďový list: Strategie učení cizímu jazyku (ISUCJ verze pro základní školy, Vlčková Kateřina, PdF MU Brno, 2005) Chtěli bychom Vás požádat o vyplnění otázek z výzkumu způsobu učení se cizím jazykům, který zpracovává Masary- kova univerzita (MU) v Brně. Výzkum pomůže k pochopení, jak se lidé učí a jaké způsoby učení jim vyhovují. Vaše odpovědi jsou pro nás velmi cenné. Děkujeme, že se na výzkumu podílíte. Do tohoto listu pište své odpovědi. Pohlaví: žena muž Rok narození: ........................... Jaké cizí jazyky se učíš nebo jsi se učil/a? angličtinu němčinu francouzštinu ruštinu jiný/é (jaký/é)...................... Který jazyk jsi se začal/a učit jako PRVNÍ? ................................. Kdy jsi se ho začal/a učit? do 3 let věku včetně před 1. třídou (asi do 6 let) do 3. třídy včetně do 5. třídy včetně později jiné (co)............................................ ............. Kterému cizímu jazyku dáváš přednost? (vyber ten, který Ti jde nejlépe, učíš se ho nejdéle nebo Ti je nejbližší): ...................... Proč tento CJ upřednostňuješ? ............................................................................................................................... ................................................................................................................................................................ Jak dlouho se tento preferovaný jazyk učíš (nebo učil/a jsi se)? ............................................................................ Jak bys zhodnotil/a svou celkovou znalost tohoto jazyka ve srovnání s rodilými mluvčími? velmi špatná, žádná slabá ucházející dobrá výborná Jakou jsi měl/a známku z tohoto jazyka na posledním vysvědčení? ...................................... Seřaď jazykové dovednosti (MLUVENÍ, POROZUMĚNÍ ČTENÉMU, POROZUMĚNÍ SLYŠENÉMU, PSANÍ) podle toho, jak dobrý/á se v nich v upřednostňovaném jazyce cítíš: 1. Nejmíň mi jde: ....................... 2 ............................ 3 ............................ 4 Nejlepší jsem v: ............................. ODPOVĚDI Z INVENTÁŘE STRATEGIÍ Při učení a/nebo používání jazyka, kterému dávám přednost, dělám to, co je uvedeno v inventáři: 1 2 3 4 5 N nikdy téměř nikdy občas obvykle ne někdy půl napůl často obvykle ano vždy téměř vždy nevím nedovedu posoudit Variantu odpovědi ,,N ­ nevím" používejte jen v nejkrajnějším případě. Místo pro cokoli, co bys chtěl/a k dotazníku dodat, upřes- nit, vytknout apod.: ...................................................................... ...................................................................... Část A Část B Část C Část D Část E Část F Část G 1. .... 1. .... 1. .... 1. .... 1. .... 1. .... 1. .... 2. .... 2. .... 2. .... 2. .... 2. .... 2. .... 2. .... 3. .... 3. .... 3. .... 3. .... 3. .... 3. .... 3. .... 4. .... 4. .... 4. .... 4. .... 4. .... 4. .... 4. .... 5. .... 5. .... 5. .... 5. .... 5. .... 5. .... 6. .... 6. .... 6. .... 6. .... 6. .... 6. .... 7. .... 7. .... 7. .... 7. .... 7. .... 7. .... 8. .... 8. .... 8. .... 8. .... 8. .... 9. .... 9. .... 9. .... 10. .... 10. .... 10. .... 11. .... 11. .... 12. .... 12. .... 13. .... 13. .... 14. .... 14. .... 15. .... 15. .... 16. ....... 17. .... 18. ....... 19. ....