1 Výzkum strategií učení cizím jazykům na základních školách (především v Brně) ˇ vždy na jedné škole všechny třídy daných ročníků nebo cca. 60 žáků na skupinku ˇ školu je třeba dohodnout s K. Vlčkovou ˇ POUZE v 9. třídách ˇ list pro doplňující údaje o třídě vyplňte VY (viz níže) ˇ dotazník (stáhněte si z isu v PDF) ­ skládá se ze dvou částí: o 1/odpověďový list ­ tam píší odpovědi, pro každého žáka potřebujete jeden o 2/ inventář strategií stačí Vám jen pár kusů, lze používat opakovaně, půjčit si od jiných skupin studentů metodologie ten si vytiskněte a nakopírujte jako sešitek A5 nebo jen 2 stránky na list A4 naležato *POSTUP TISKU 1: 1) vytisknout 2 stránky na list A4 (stránky 1,2) 2) oboustranně (stránku 3,4) *nebo POSTUP 2: 1) vytiskněte si inventář z isu (4 listy A4 na výšku) 2) nakopírujte zmenšeně na 70% na A4 naležato: nejprve stranu 4 a 1, pak stranu 2 a 3 3) přeložte jako sešitek A5 *nebo POSTUP 3: 1) Nebo můžete rovnou vytisknout nejprve stranu 4, 1 (tisk 2 stránky na list) 2) pak stránky 2,3 (tisk 2 stránky na list) 3) a přeložit jako sešitek ˇ sesbíraná data přepište do databáze podle vzoru, který dostanete k dispozici (viz is.muni) ˇ zprávu z výzkumu odevzdejte VLOŽENÍM DO ISU do složek určených pro odevzdávání práce; 1 práci za celou skupinu podle požadované struktury zprávy z výzkumu (viz is.muni), součástí zprávy je i databáze dat v Excelu a údaje o škole ve Wordu ˇ odevzdáváte spolu se zprávou z výzkumu databázi dat v Excelu, vyplněné dotazníky, údaje o škole ve Wordu ˇ Na této strance jsou výzkumné zprávy z metodologie z JS 2004, nejedná se o vzorové zprávy! http://is.muni.cz/el/1441/jaro2004/SZ7BP_MET1/ Termíny ˇ termín realizace výzkumu: prosinec 2005, leden, příp. únor 2006 ˇ termín odevzdání zprávy z výzkumu, dotazníků, databáze, případně zbylých inventářů: jakmile budete potřebovat mít ukončený předmět a zapsaný v isu 2 List pro doplňující údaje o třídě Dotazník vždy doplňte zjištěním následujících údajů o třídě: Kdo dotazník zadával (vaše jména a uča): Datum: Hodina (čas, vyučovací hodina), kdy byl dotazník zadáván: Škola, název: Specializace školy: Velikost školy (počet žáků, učitelů): Adresa: Třída: Počet žáků ve třídě celkem (z toho dívek/hochů): Specializace/zaměření třídy (př. humanitní, jazyk, osmileté gymn., eko aj.): Jaké jazyky se učí: Kolik let se učí tyto jazyky a na jaké jsou ca. úrovni: Vyučující cizích jazyků, které žáci uvedli jako preferované jazyky (jméno, jazyk): Jiné (co se Vám bude zdát důležité): Popište stručně okolnosti administrace dotazníku: Atmosféra ve třídě: Jak se na dotazník tvářili (unavení?/neklidní?/vše v pořádku/dobrá kázeň/sebekázeň žáků?): Na co se žáci ptali? Co bylo nejasné? Nějaké další postřehy? Zvláštnosti, kterých jste si všimli: Byl problém školu/vyučující kontaktovat? Jak vypadala spolupráce, popište stručně: Doba vyplňování dotazníku: Vyskytly se nějaké speciality/problémy/nejasnosti/stížnosti? 3 Forma zprávy z výzkumu Vyberte si jen malinkou část problematiky, jen jednu nebo pár otázek z dotazníku, jejichž odpovědi by Vás zajímaly. Otázky, na které chcete znát odpověď si přesně zformulujte. Název vaší práce Podle toho, jakou specifickou část problematiky jste si zvolili. Název má dobře vystihovat obsah. Struktura 1. Úvod do problematiky/tématu (o co jde, jaké téma se řeší, důležitost toho tématu). 2. Cíle, které jste si stanovili nebo hypotézy (výzkumné předpoklady apod.), co chcete zjistit (explicitně vypsat, stručně). 3. Metodologie (metody, výzkumný vzorek, administrace dotazníku, sběr dat, průběh sběru dat, způsob zpracování dat, analýzy dat atd.). 4. Výsledky (vždy dle každého cíle/hypotézy/výzkumné otázky; tabulku/graf např. z Excelu, přehledně, popsat tabulku graf slovy ­ hlavní momenty). 5. Interpretace výsledků (co to, co jste zjistili, může znamenat; proč by žáci asi mohli dělat to a to; co z toho plyne atd.) ­ část může být v závěrech, část ve výsledcích (pokud jasně oddělíte, co vyšlo a Vaši interpretaci). 6. Závěry (metodologická aj. doporučení, co ze zjištěných dat plyne, doporučení pro praxi, zhodnocení celé práce atd.). Formální podoba: ˇ První strana (jména, uča, obory; škola, předmět, vyučující, semestr, rok, datum; název práce (podtitul zpráva z výzkumu), ˇ obsah na začátku, ˇ číslování stránek, ˇ volte standardní formální podobu práce (normální odrážky a grafika), ˇ názvy kapitol ­ jednotná, standardní grafika, přehledné, strukturované do kapitol, odstavců, názvy kapitol vystihují obsah, ˇ vel. písma 12, řádkování 1,5; zarovnávat do bloku, ˇ rozsah: 2 ­ cca.10 stran (libovolné, ale psát stručně), ˇ po čárce, tečce, dvojtečce se píše mezera, před ní ne, ˇ psaní po odrážkách dle normy 2 možnosti: o Velkým písmem jako nová věta, o malým jako pokračování, o na konci tečka. o Nebo vždy velkým písmenem. o Jako samostatné věty. ˇ Pokud použijete nějakou literaturu, napsat dozadu do Odkazů podle platné citační normy, ˇ tištěnou definitivní verzi zprávy z výzkumu scvaknout/svázat a odevzdat sekretářce katedry pedagogiky spolu s vyplněnými dotazníky a případnými zbylými inventáři ˇ elektronickou verzi, databázi dat, údaje o třídě vložit do isu do ODEVZDÁVÁRNY http://is.muni.cz/el/1441/podzim005/SZ2BP_ZPM/954926/