SEMINÁŘ K ÚVODU DO PEDAGOGIKY A PEDAGOGICKÉHO MYŠLENÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE Téma: Vzdělávání a školství v Evropské unii Osnova: Vzdělávání a školství v Evropské unii I Úvod II Proč bychom měli srovnávat různé školní systémy? II.1. Základy srovnávací pedagogiky - vývoj - metody - informační zdroje II.2. Příklady zvláštností školních systémů v Evropské unii - jednotlivé příklady preprimárního, primárního a vyššího vzdělávání v evropských zemích (Nizozemsko, Švédsko) III. Příklad školního systému v EU: německý školní systém III.1. Všeobecné poznámky ke Spolkové republice Německu III.2. Struktura školního systému III.3. Zvláštnosti německého školního systému III.4. Vzdělávání učitelů III.5. Mezinárodní srovnávací výzkumy výsledků vzdělávání s účastí SRN III.6. Příklad mezinárodní školy: binacionální internát v Pirně III.7. Závěry: výhody a nevýhody německého školního systému IV Tendence školních systém v EU - tendence v českém školním systému - tendence v Evropské unii zdroje: PRŮCHA, Jan: Vzdělávání a školství ve světě. Základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů, Praha 1999 RÝDL, Karel: Inovace školských systémů, Praha 2003 JŮVA, Vladimír et al.: Základy pedagogiky pro doplňující pedagogické studium, Brno 2001 internet: http://www.eurydice.org/Eurybase/frameset_eurybase.html vypracovala: Andrea Lehm (NJ, FJ) učo: 163287