Modelová příprava pro výuku na výstavě „Barevný podzim“ Téma: Ročník: VVC: (výchovně vzdělávací cíle – měly by být kontrolovatelné) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Místo realizace a časová dotace: (skleník -10 min., učebna 15 min.........) Časová dotace celkem: (45 min., 90 min, …) Scénář hodiny: +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Fáze hodiny |Úlohy|Metoda, forma|Čas pro aktivitu|Poznámky, pomůcky| |-------------------------------------+-----+-------------+----------------+-----------------| |Úvod | | | | | | | | | | | | o Motivace | | | | | | o Seznámení s cílem hodiny | | | | | | o Kontrola žákovské přípravy na | | | | | | hodinu | | | | | |-------------------------------------+-----+-------------+----------------+-----------------| |Hlavní část | | | | | | | | | | | | o Procvičování a opakování známého | | | | | | o Expozice – nové učivo | | | | | | o Fixace – upevňování a kontrola | | | | | | pochopení probírané látky | | | | | | o Aplikace – další aktivity | | | | | | k probíranému učivu | | | | | |-------------------------------------+-----+-------------+----------------+-----------------| |Shrnutí | | | | | | | | | | | | o Závěr, zopakování probrané látky | | | | | | o Zhodnocení hodiny | | | | | | o Zadání úkolů pro příště | | | | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Literatura: Použité učebnice, encyklopedie, .. (citace dle normy v IS) Přílohy: Pracovní listy, zápis, reálie (teorie k tématu) Rozpracování scénáře: