Konstrukce morálních dilemat pro didaktické účely
http://www.uni-konstanz.de/ag-moral/formulare/deutsch/d-konstruktion_dilemmas.htm
©Georg Lind, překlad: G. Fišarová- zkrácená verze
Shromažďování dilemat média, každodenní život, praxe…
Spíš futuristické než vztažené k minulosti
Základ dilematu velmi překvapivé dilema pro vás i pro vaše okolí, lépe vybírat z více témat, v příběhu má být jedno stěžejní dilema!!
Představitel 1 konkrétní osoba- jméno, charakteristika
další – „její nejlepší přítel“
Nadpis měl by se týkat představitele nebo konfliktu
Je to dilema? Ne každá napínavá příhoda je dilematem!
Měly by se potkat dva základní protiřečící si morální principy
Tyto principy definujte
Pro a protiargumenty každé dilema má mít stejný počet pro a protiargumentů
Měly by být vytvořeny pro a protiargumenty k alespoň 3-4 stupňům z Kohlbergovy stupnice
Výchovná morální dilemata zaměřit dilema na cílovou skupinu- věk, pohlaví, inteligence….
Zkouška vyzkoušejte dilema na několika lidech a položte jim tyto otazky:
Je to opravdu zásadní problém(dilema)?
Jaké pocity ve vás vyvolává dilema?
Jak těžké by pro vás bylo rozhodnutí, kdyby jste byl hlavním představitelem?
Neexistuje relativně jednoduché „techické“ řešení?
škála odpovědí