Ročník 2005 SBÍRKA zákonu ČESKÁ REPUBLIKA Částka 3 Rozeslána dne 10. ledna 2005 Cena Kč 21,50 OBSAH: 8. Nařízení vlády o vzoru služebního průkazu inspektora Úřadu pro ochranu osobních údajů a o vzoru služebního průkazu pověřeného zaměstnance Úřadu pro ochranu osobních údajů, provádějícího kontrolní činnost 9. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 92/1999 Sb., kterou se stanoví způsob označování textilních výrobků údaji o složení materiálu 10. Vyhláška o vyšším odborném vzdělávání 11. Vyhláška, kterou se stanoví druhy zdravotnických prostředků se zvýšeným rizikem pro uživatele nebo třetí osoby a o sledování těchto prostředků po jejich uvedení na trh Sdělení Ministerstva vnitra o opravě tiskové chyby ve vyhlášce č. 656/2004 Sb. Strana 34 Sbírka zákonů č. 8 / 2005 Částka 3 8 NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 15. prosince 2004 o vzoru služebního průkazu inspektora Úřadu pro ochranu osobních údajů a o vzoru služebního průkazu pověřeného zaměstnance Úřadu pro ochranu osobních údajů, provádějícího kontrolní činnost Vláda nařizuje k provedení § 38 odst. 5 písm. a) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 439/ /2004 Sb.: 1 Vzor a popis služebního průkazu inspektora Úřadu pro ochranu osobních údajů, kterým se prokazuje při plnění úkolů a výkonu oprávnění inspektora Úřadu pro ochranu osobních údajů, jsou uvedeny v příloze č. 1 k tomuto nařízení. Vzor a popis služebního průkazu pověřeného zaměstnance Úřadu pro ochranu osobních údajů, provádějícího kontrolní činnost, kterým se prokazuje při plnění úkolů a výkonu oprávnění pověřeného zaměstnance Úřadu pro ochranu osobních údajů, provádějícího kontrolní činnost, jsou uvedeny v příloze č. 2 k tomuto nařízení. Toto nařízení nabývá účinnosti dnem jeho vyhlá- Předseda vlády: JUDr. Gross v. r. Ministr informatiky: Mlynář v. r. Částka 3 Sbírka zákonů č. 8 / 2005 Strana 35 Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 8/2005 Sb. Vzor a popis služebního průkazu inspektora Úřadu pro ochranu osobních údajů Lícová strana služebního průkazu M ÚŘAD PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ PRŮKAZ INSPEKTORA barevná fotografie držitele 35 mm x 45 mm TITUL, JMÉNO, popf. JMÉNA A PŘÍJMENÍ ČÍSLO PRŮKAZU: xxxxxxxxxxxxxx DATUM VYDÁNÍ: .................................... Rubová strana služebního průkazu DRŽITEL TOHOTO PRŮKAZU IE OPRÁVNĚN K VÝKONU KONTROLNÍ ČINNOSTI PODLE ZÁKONA č. 101/2000 Sb., O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ A O ZMĚNĚ NĚKTERÝCH ZÁKONŮ A PŘEDPISŮ SOUVISEJÍCÍCH. Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů ZNEUŽITI PRŮKAZU BUDE POSTIHOVÁNO. Služební průkaz inspektora je ve formě zalaminované karty o rozměrech 74 x 105 mm se zaoblenými rohy. Rozměry papírového jádra jsou 68 x 99 mm. Barva papírového jádra - šedožlutý podklad s modrými textilními vlákny. Lícová strana služebního průkazu má vlevo nahoře umístěn velký státní znak. Vedle velkého státního znaku je nápis „ÚŘAD PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ" a pod ním nápis „PRŮKAZ INSPEKTORA". Na lícové straně služebního průkazu je dále uvedeno jméno, popřípadě jména a příjmení držitele, číslo průkazu a datum jeho vydání. Vlevo dole je fotografie držitele o rozměrech 35 x 45 mm. Požadavky na technické provedení fotografie odpovídají technickým požadavkům kladeným na fotografie pro vydání občanského průkazu ). Rubová strana služebního průkazu v horní části obsahuje informace o zákonném oprávnění držitele k výkonu kontrolní činnosti, ve spodní části pak je místo pro kulaté razítko Úřadu pro ochranu osobních údajů a vlastnoruční podpis jeho předsedy a dále informace o postupu při zneužití služebního průkazu. 1) Vyhláška č. 177/2000 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel, zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů. Strana 36 Sbírka zákonů č. 8 / 2005 Částka 3 Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 8/2005 Sb. Vzor a popis služebního průkazu pověřeného zaměstnance Úřadu pro ochranu osobních údajů Lícová strana služebního průkazu URAĎ PRO OCHRANU OSOBNÍCH UDAJU PRŮKAZ POVĚŘENÉHO ZAMĚSTNANCE barevná fotografie držitele 35 mm x 45 mm TITUL, JMÉNO, popř. JMÉNA A PRIJMEM CISLO PRŮKAZU: xxxxxxxxxxxxxx DATUM VYDANÍ: Rubová strana služebního průkazu DRŽITEL TOHOTO PRŮKAZU JE OPRÁVNĚN K VÝKONU KONTROLNÍ ČINNOSTI PODLE ZÁKONA č. 101/2000 Sb., O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ A O ZMĚNĚ NĚKTERÝCH ZÁKONŮ A PŘEDPISŮ SOUVISEJÍCÍCH. Předseda Úřadu pro ochranu osobních údajů ZNEUŽITI PRŮKAZU BUDE POSTIHOVÁNO. Služební průkaz kontrolujícího je ve formě zalaminované karty o rozměrech 74 x 105 mm se zaoblenými rohy. Rozměry papírového jádra jsou 68 x 99 mm. Barva papírového jádra - šedožlutý podklad s modrými textilními vlákny. Lícová strana služebního průkazu má vlevo nahoře umístěn velký státní znak. Vedle velkého státního znaku je nápjs „ÚŘAD PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ" a pod ním nápis „PRŮKAZ POVĚŘENÉHO ZAMĚSTNANCE". Na lícové straně služebního průkazu je dále uvedeno jméno, popřípadě jména a příjmení držitele, číslo průkazu a datum jeho vydání. Vlevo dole je fotografie držitele o rozměrech 35 x 45 mm. Požadavky na technické provedení fotografie odpovídají technickým požadavkům kladeným na fotografie pro vydání občanského průkazu1). Rubová strana služebního průkazu v horní části obsahuje informace o zákonném oprávnění držitele k výkonu kontrolní činnosti, ve spodní části pak je místo pro kulaté razítko Úřadu pro ochranu osobních údajů a vlastnoruční podpis jeho předsedy a dále informace o postupu při zneužití služebního průkazu. Částka 3 Sbírka zákonů č. 9 / 2005 Strana 37 VYHLÁŠKA ze dne 14. prosince 2004, kterou se mění vyhláška č. 92/1999 Sb., kterou se stanoví způsob označování textilních výrobků údaji o složení materiálu Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 28a písm. b) a c) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění zákona č. 104/1995 Sb.: ČI. I 1. § 1 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní: Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1) a upravuje a) podrobnosti označování textilních výrobků údaji o složení materiálu, b) přehled názvů jednotlivých druhů textilních vláken a jejich popis, c) smluvní přirážky používané k výpočtu hmotnosti vláken obsažených v textilních výrobcích, d) seznam textilních výrobků, které nepodléhají povinnému označování údaji o složení materiálu, e) seznam výrobků, které lze značit společným označením. 1) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 96/74/ES ze dne 16. prosince 1996 o názvech textilií. Směrnice Komise 97/37/ES ze dne 19. června 1997, kterou se přizpůsobují technickému pokroku přílohy I a II směrnice Evropského parlamentu a Rady 96/74/ES o názvech textilií (Text s významem pro EHP). Směrnice Komise 2004/34/ES ze dne 23. března 2004, kterou se pro účely přizpůsobení technickému pokroku mění přílohy I a II směrnice Evropského parlamentu a Rady 96/ /74/ES o názvech textilií (Text s významem pro EHP).". 2. Dosavadní § 1 se označuje jako § la a poznámka pod čarou č. 1 se označuje jako poznámka pod čarou č. la, a to včetně odkazu na poznámku pod čarou. 3. V § 6 odst. 4 větě třetí se slova „název firmy" nahrazují slovy „označení podnikatele". 4. V příloze č. 1 se za pořadové číslo 33 vkládá nové pořadové číslo 33a, které zní: polylaktid vlákno z lineárních makromolekul, které mají v řetězci nejméně 85 % (hmot.) esterových jednotek kyseliny mléčné získaných z přirozeně se vyskytujících cukrů, které má teplotu tání nejméně 135 °C". 5. V příloze č. 2 se za pořadové číslo 33 vkládá nové pořadové číslo 33 a, které zní: „33a Polylaktid 1,50". 2005. Cl. II Účinnost Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. února Ministr: Ing. Urban v. r. Strana 38 Sbírka zákonů č. 10 / 2005 Částka 3 10 VYHLÁŠKA ze dne 27. prosince 2004 o vyšším odborném vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 7 odst. 3, § 23 odst. 3, § 26 odst. 4, § 103, § 105 odst. 5 a § 123 odst. 5 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon): ČÁST PRVNÍ VYŠŠÍ ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ Typy vyšších odborných škol Jednotlivé typy vyšších odborných škol pro účely jejich označování vyplývají z jejich oborového, případně mezioborového zaměření. §2 Přijímání do prvního ročníku vzdělávání (1) Pro první kolo přijímacího řízení podává uchazeč přihlášku ke vzdělávání ve vyšší odborné škole řediteli školy do 30. dubna kalendářního roku, ve kterém chce zahájit vzdělávání. (2) Přijímací zkoušky v prvním kole přijímacího řízení, pokud jsou ředitelem školy stanoveny, se konají nejdříve 1. června. (3) Poslední kolo přijímacího řízení se uskuteční nejpozději do 30. září. (4) Pozvánku k vykonání přijímací zkoušky v prvním kole přijímacího řízení zašle ředitel školy uchazeči nejpozději 14 dnů před jejím konáním, pro další kola přijímacího řízení nejpozději 5 dnů před jejich konáním. Součástí pozvánky jsou informace o požadavcích k přijímací zkoušce, případně o počtu přijímaných uchazečů. (5) Uchazeči, který se pro vážné důvody k přijímací zkoušce v určeném termínu nedostaví a svoji neúčast řádně omluví řediteli školy nejpozději do 3 dnů po termínu stanoveném pro přijímací zkoušku, stanoví ředitel školy náhradní termín pro její vykonání. Pozvánku k náhradnímu termínu zašle ředitel školy uchazeči nejpozději 5 dnů před jejím konáním. Za vážné důvody se nepovažuje konání přijímací zkoušky v jiné škole. Náhradní termín přijímací zkoušky se musí konat nejpozději do 30. září. (6) Ředitel školy může stanovit pro jednotlivá kola přijímacího řízení do příslušného oboru vzdělání a formy vzdělávání v rámci stanovených kritérií nejvyšší počet přijímaných uchazečů. (7) V souladu s právními předpisy týkajícími se ochrany osobních údajů ředitel školy do 7 dnů ode dne konání přijímací zkoušky na veřejně přístupném místě ve škole a způsobem umožňujícím dálkový přístup zveřejní: a) kritéria přijímacího řízení, b) pořadí uchazečů podle výsledku hodnocení přijímacího řízení, c) přehled přijatých a nepřijatých uchazečů. (8) Počet volných míst pro potřebu odvolacího řízení ve školách zřizovaných státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí určí ředitel školy. (9) Ředitel školy zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí postoupí krajskému úřadu spolu s odvoláním i kritéria přijímacího řízení, podle kterých postupoval při přijímacím řízení. Organizace vzdělávání §3 Organizace vyučování (1) Školní vyučování ve školním roce1) trvá 40 týdnů, z toho 32 týdnů trvá školní výuka, 6 týdnů je určeno pro samostatné studium a k získání hodnocení v řádném termínu a 2 týdny tvoří časová rezerva. Teoretická a praktická příprava v posledním období vzdělávacího programu trvá nejméně 14 týdnů. (2) Začátek a konec školní výuky v zimním a letním období, období pro samostatné studium a k získání hodnocení v řádném termínu, školních prázdnin, případně další členění školního roku stanoví v souladu s akreditovaným vzdělávacím programem ředitel školy. (3) Po dobu školních prázdnin lze konat zejména povinné kurzy, odborné praxe a po dohodě zkoušejícího či zkušební komise se studentem i zkoušky. Volný čas studentů v době školních prázdnin nesmí být těmito činnostmi zkrácen na dobu kratší než 4 týdny. ) § 96 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Částka 3 Sbírka zákonů č. 10 / 2005 Strana 39 (4) Teoretická příprava se uskutečňuje formou přednášek, seminářů, konzultací, cvičení a exkurzí v souladu s akreditovaným vzdělávacím programem. (5) Konzultační hodina ve všech formách vzdělávání trvá 45 minut. (6) Začátek a konec teoretické přípravy a praktického vyučování a rozvrh hodin včetně přestávek stanoví ředitel školy v souladu s akreditovaným vzdělávacím programem a zveřejní je na přístupném místě ve škole. §4 Nejnižší a nejvyšší počet studentů ve studijní skupině a dělení a spojování studijních skupin (1) Nejnižší počet studentů ve studijní skupině při zahájení studia v prvním ročníku je 10, nejvyšší počet studentů ve studijní skupině je 40. Studijní skupiny v případech oborů vzdělání 82 - Umění a užité umění mohou mít nejnižší počet studentů ve studijní skupině 6. (2) V souladu s akreditovaným vzdělávacím programem lze na výuku některých předmětů nebo v jiných odůvodněných případech dělit studijní skupiny na podskupiny, případně spojovat studijní skupiny a podskupiny. (3) Při dělení studijních skupin a spojování studijních skupin a podskupin je ředitel školy povinen zohlednit: a) požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví studentů, b) didaktickou a metodickou náročnost předmětu, c) specifika studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných studentů, d) charakter osvojovaných vědomostí a dovedností, e) požadavky na prostorové zabezpečení výuky2), f) požadavky na materiální zabezpečení výuky, g) efektivitu vzdělávacího procesu z hlediska stanovených cílů vzdělávání i z hlediska ekonomického. Hodnocení výsledků vzdělávání studentů Formy hodnocení (1) Každý vyučující předmětu je povinen zveřejnit před zahájením výuky program vyučovaného předmětu, který obsahuje zejména: a) anotaci vyučovaného předmětu, 2) Vyhláška č. 108/2001 Sb., kterou se stanoví hygi a některých školských zařízení. b) požadavky kladené na studenty v průběhu období a u zkoušky, jakož i podmínky stanovené pro udělení zápočtu nebo klasifikovaného zápočtu, c) seznam literatury ke studiu. (2) Hodnocení se provádí formou: a) průběžného hodnocení, b) zápočtu, c) klasifikovaného zápočtu, d) zkoušky. (3) Průběžné hodnocení studenta se může uskutečňovat v seminářích, ve cvičeních, v praktickém vyučování, v odborné praxi a při exkurzích. Vyučující provádí průběžné hodnocení zejména kontrolními otázkami, zadáváním písemných prací, testy, zadáváním samostatných úkolů, semestrálními pracemi. Výsledky průběžného hodnocení mohou být příslušným způsobem zohledněny při zkoušce, klasifikovaném zápočtu a zápočtu. Do výkazu o studiu se průběžné hodnocení nezapisuje. (4) Zápočet se uděluje za splnění požadavků, které pro jeho získání určuje program předmětu. Zápočet uděluje vyučující předmětu, za který se zápočet uděluje. Ve výkazu o studiu se udělení zápočtu zapisuje slovem „započteno", k čemuž se připojí datum jeho udělení a podpis vyučujícího. Neudělení zápočtu se do výkazu o studiu nezapisuje. (5) Při klasifikovaném zápočtu se navíc hodnotí a způsobem jako u zkoušky klasifikuje, jak student splnil požadavky zápočtu. (6) Zkouškami se prověřují vědomosti studenta z předmětu a jeho schopnost uplatňovat poznatky získané studiem. (7) Podle způsobu provedení může mít klasifikovaný zápočet a zkouška formu ústní, písemnou, praktickou nebo kombinovanou. (8) Výsledky klasifikovaného zápočtu nebo zkoušky jsou hodnoceny známkami: a) 1 - výborně, b) 2 - velmi dobře, c) 3 - dobře, d) 4 - nevyhověl/a. (9) V případě, že je nutné určit prospěchový průměr, započítávají se všechny známky ze všech konaných zkoušek a klasifikovaných zápočtů. (10) Výsledek klasifikovaného zápočtu a zkoušky zapíše zkoušející slovy do výkazu o studiu a připojí datum a podpis. é požadavky na prostory a provoz škol, předškolních zařízení Strana 40 Sbírka zákonů č. 10 / 2005 Částka 3 (11) Zkoušející určí termíny pro konání klasifikovaných zápočtů a zkoušek z jednotlivých předmětů v dostatečném počtu a časovém předstihu. (12) Hodnocení výsledků vzdělávání studentů se může v souladu s akreditovaným vzdělávacím programem provádět také prostřednictvím kreditů. §6 Komisionálni přezkoušení (1) Forma komisionálni zkoušky se použije vždy v případě konání druhé opravné zkoušky a dále v případech, kdy student požádá ředitele školy o přezkoušení z důvodu pochybností o správnosti hodnocení svého vzdělávání. Tuto formu zkoušky lze dále použít v případě konání rozdílové zkoušky a v případech, kdy to stanoví akreditovaný vzdělávací program. (2) Komisionálni zkouška se koná v termínu stanoveném ředitelem školy tak, aby byl stanovený termín studentovi oznámen alespoň 7 dní před jejím konáním. Pokud je termín dohodnutý se studentem, není předchozí oznámení nutné. (3) Komisi jmenuje ředitel školy. (4) Komise je tříčlenná; tvoří ji předseda, kterým je ředitel školy nebo jím pověřený učitel, zkoušející učitel, jímž je vyučující studenta danému předmětu, a přísedící, kterým je jiný vyučující téhož nebo příbuzného předmětu. (5) Výsledek zkoušky určí komise většinou hlasů. O komisionálni zkoušce se pořizuje protokol, který se stává součástí pedagogické dokumentace studenta. (6) Student může v jednom dni skládat pouze jednu komisionálni zkoušku. Výsledek komisionálni zkoušky, který je konečný, sdělí ředitel školy prokazatelným způsobem studentovi. Další přezkoušení není možné, s výjimkou případů, kdy tuto formu hodnocení stanovil akreditovaný vzdělávací program. (7) Student se může ze závažných důvodů od komisionálni zkoušky omluvit, avšak nejpozději den před jejím zahájením. V takovém případě ředitel školy stanoví, případně se studentem dohodne náhradní termín zkoušky. Od náhradního termínu zkoušky se lze omluvit pouze jednou. (8) Odstoupí-li student od zkoušky po jejím zahájení, nedostaví-li se ke zkoušce bez omluvy, jeho omluva nebyla uznána, nebo poruší-li závažným způsobem pravidla zkoušky, posuzuje se, jako by zkoušku vykonal neúspěšně. Student se může ze závažných, zejména zdravotních, důvodů písemně omluvit i dodatečně, avšak nejpozději do 3 dnů od uplynutí termínu určeného pro vykonání zkoušky. O uznání závažnosti a omluvitelnosti důvodů rozhoduje ředitel školy. (9) Konkrétní obsah a rozsah komisionálni zkoušky stanoví ředitel školy v souladu s akreditova- ným vzdělávacím programem. Zkouška může být ústní, písemná nebo praktická podle charakteru vyučovaného předmětu; formy zkoušky se mohou kombinovat. (10) Komisionálni zkouška je veřejná s výjimkou písemné zkoušky a jednání zkušební komise o hodnocení studenta; praktické zkoušky jsou neveřejné v případech, kdy je to nutné z důvodu ochrany zdraví, bezpečnosti práce a u zdravotnických oborů z důvodu ochrany soukromí pacienta. Absolutorium Termíny konání absolutoria (1) Termíny absolutoria stanovuje ředitel školy v období: a) řádný termín v případě vzdělávacího programu v délce studia 3 nebo 4 roky od 1. do 30. června, opravné a náhradní termíny od 1. do 30. září a od 2. do 31. ledna, b) řádný termín v případě vzdělávacího programu v délce studia 3,5 nebo 4,5 let od 2. do 31. ledna, opravné a náhradní termíny od 1. do 30. června a od 1. do 30. září. (2) Řádné termíny, termíny pro opravné zkoušky a náhradní termíny musí být zveřejněny nejméně 1 měsíc předem na viditelném a přístupném místě ve škole. §8 Organizace absolutoria (1) Před zahájením konání absolutoria neprobíhá výuka studentů posledního ročníku v rozsahu nejméně 5 po sobě následujících pracovních dnů. (2) Příprava na zkoušku z odborných předmětů, zkoušku z cizího jazyka a na obhajobu absolventské práce trvá 20 minut. (3) Obhajoba absolventské práce trvá nejvýše 20 minut; pokud je její součástí virtuální či jiná prezentace, trvá nejvýše 40 minut. (4) Zkouška z odborných předmětů trvá nejvýše 20 minut a zkouška z cizího jazyka trvá nejvýše 20 minut. (5) Zkouška z odborných předmětů se může skládat nejvýše ze 3 odborných předmětů. Hodnocení absolutoria (1) Výsledky jednotlivých zkoušek a obhajoby absolventské práce jsou hodnoceny známkami: a) 1 - výborně, Částka 3 Sbírka zákonů č. 10 / 2005 Strana 41 b) 2 - velmi dobře, c) 3 - dobře, d) 4 - nevyhověl/a. (2) Do celkového hodnocení absolutoria se započítává klasifikace zkoušky z odborných předmětů, zkoušky z cizího jazyka a obhajoby absolventské práce. (3) Celkové hodnocení studenta u absolutoria se vyjadřuje stupni: a) prospěl s vyznamenáním, jestliže student není hodnocen z žádné zkoušky nebo obhajoby absolventské práce známkou horší než 2 - velmi dobře a průměrný prospěch studenta při absolutoriu není horší než 1,50, b) prospěl, jestliže student není hodnocen z žádné zkoušky nebo obhajoby absolventské práce známkou horší než 3 - dobře, c) neprospěl, jestliže student má v hodnocení z některé zkoušky nebo obhajoby absolventské práce známku prospěchu 4 - nevyhověl. (4) Celkové hodnocení absolutoria včetně hodnocení jeho jednotlivých zkoušek oznámí studentovi předseda zkušební komise v den, ve kterém konal student absolutorium. ČÁST DRUHÁ ŽÁDOST O AKREDITACI VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU §10 Obsah písemné žádosti o akreditaci vzdělávacího programu (1) Žádost o akreditaci vzdělávacího programu předkládá žadatel Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ve trojím písemném vyhotovení a v elektronické podobě. (2) Žádost o akreditaci vzdělávacího programu obsahuje: a) identifikační údaje, b) návrh vzdělávacího programu, c) doklady o materiálním, personálním a organizačním zabezpečení výuky vzdělávacího programu. §11 Identifikační údaje Identifikačními údaji podle § 10 odst. 2 písm. a) jsou: a) název, sídlo a právní forma právnické osoby, která vykonává, nebo bude vykonávat činnost vyšší odborné školy, b) zřizovatel školy v případě školské právnické osoby nebo příspěvkové organizace, c) kód a název oboru vzdělání, d) název vzdělávacího programu, e) zaměření vzdělávacího programu, pokud se na zaměření dělí, f) podmínky zdravotní způsobilosti uchazeče ke vzdělávání, g) délka vzdělávacího programu (počet ročníků a období), h) formy vzdělávání, i) vyučovací jazyk. §12 Návrh vzdělávacího programu Návrh vzdělávacího programu obsahuje: a) profil absolventa, který vymezuje výstupní znalosti, schopnosti a dovednosti absolventa, b) možnosti uplatnění absolventa, které obsahují výčet profesních činností, případně profesí, pro jejichž výkon je absolvent připravován, c) charakteristiku vzdělávacího programu, která se skládá z: 1. pojetí a cílů vzdělávacího programu, 2. charakteristiky vzdělávacího programu včetně podmínek bezpečnosti práce a ochrany zdraví, 3. organizace výuky, 4. případných dalších podmínek pro přijímání studentů, např. podmínek pro vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, konání talentových zkoušek apod., d) u každé formy vzdělávání přesné vymezení rozsahu a formy teoretické přípravy, konzultačních hodin, samostudia, případně dalších způsobů práce se studenty, e) obsah vzdělávání ve vzdělávacím programu uspořádaný do předmětů nebo jiných ucelených částí učiva, například modulů (dále jen „předmět") a jejich rozdělení na povinné, povinně volitelné a volitelné, f) učební plán s časovými dotacemi předmětů pro každou z uvedených forem vzdělávání, součástí učebního plánu jsou i poznámky k učebnímu plánu a přehled využití týdnů v jednotlivých obdobích s vyznačením činností podle § 3 odst. 1, g) obsah předmětů včetně odborné praxe, návrh fyzických nebo právnických osob, na jejichž pracovištích se odborná praxe bude konat, h) formy hodnocení předmětů v jednotlivých obdobích, označení předmětů, které budou součástí absolutoria. Strana 42 Sbírka zákonů č. 10 / 2005 Částka 3 §13 Doklady o zabezpečení vzdělávacího programu (1) Doklady o personálním zabezpečení vzdělávacího programu obsahují u vyučujících podílejících se na zabezpečení přednášek, seminářů, cvičení a konzultací povinného a povinně volitelného předmětu jméno, popř. jména, příjmení, tituly, rok narození, přehled předmětů, na jejichž zabezpečení se podílí, údaje o dosavadním studiu, formu a rozsah pracovněprávního vztahu k žadateli, údaje o dosavadní praxi a u vyučujících, kteří nejsou v hlavním pracovním poměru k žadateli, dále název, sídlo a právní formu zaměstnavatele, se kterým mají sjednán hlavní pracovní poměr. (2) Doklady o materiálním a organizačním zabezpečení vzdělávacího programu obsahují: a) údaje o budově nebo budovách pro uskutečňování vzdělávacího programu a jejich umístění včetně údajů o počtu a kapacitě poslucháren, laboratoří, ateliérů a dalších výukových prostor a údaje o zajištění bezbariérového přístupu, b) soupis specializovaných laboratoří pro výuku a popis jejich technické úrovně, c) souhlas příslušného stavebního úřadu se změnou využití, včetně stanoviska příslušného orgánu veřejného zdraví o vhodnosti prostor, kde dosud žádná výuka neprobíhala3), d) ověřené kopie dokladů o vlastnictví nebo ověřené kopie nájemních smluv nebo výpůjčních smluv nebo jiných dokladů osvědčujících užívací právo žadatele k budovám nebo prostorám, v nichž bude probíhat výuka, nejméně na standardní dobu studia, e) údaje o knihovně, její dostupnosti, technické vybavenosti a kapacitě, o stávajícím vybavení a doplňování studijní literatury pro uskutečňování vzdělávacího programu, přehled o stávajícím vybavení výpočetní technikou a o možnostech jejího využití k uskutečňování vzdělávacího programu, údaje o možnostech využívání lokální počítačové sítě, f) záměr rozvoje a odůvodnění vzdělávacího programu, podmínky pro hodnocení a zabezpečení kvality vzdělávacího programu, g) údaje o rozvoji spolupráce s odbornou praxí, vyššími a vysokými školami a dalšími právnickými osobami včetně zahraničních, charakteristiku této spolupráce a její rozsah, h) zdůvodnění společenské potřeby vzdělávacího programu včetně případného vyjádření profesních sdružení a právnických osob, i) předpokládaný počet přijímaných uchazečů se uvádí v jednotlivých letech standardní doby studia. ČÁST TŘETÍ ÚPLATA ZA VZDĚLÁVÁNÍ §14 Výše úplaty (1) Nejvyšší možná úplata za vyšší odborné vzdělávání (dále jen „školné") v jednotlivých oborech vzdělání vyšších odborných škol zřizovaných státem, krajem, svazkem obcí nebo obcí se za školní rok stanovuje takto: Vzdělávací programy ve skupinách oborů vzdělání Výše školného 82 - Umění a užité umění 5 000- Kč 41 - Zemědělství a lesnictví 43 - Veterinářství a veterinární prevence 65 - Gastronomie, hotelnictví a turismus 4 000- Kč 72 - Publicistika, knihovnictví a informatika 68 - Právo, právní a veřejnosprávní činnost 2 500- Kč ostatní 3 000- Kč 3) Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů. Částka 3 Sbírka zákonů č. 10 / 2005 Strana 43 (2) Ředitel školy může ve výjimečných případech snížit studentovi školné až do výše 50 % finanční částky uvedené v odstavci 1. §15 Splatnost školného (1) Student uhradí školné ve dvou splátkách: a) nejpozději do 15. října za zimní období a nejpozději do 15. února za letní období příslušného školního roku, b) přijatý uchazeč o studium musí uhradit první splátku nejpozději do 15 dnů po obdržení rozhodnutí o přijetí. (2) Při přijetí ke vzdělávání v průběhu školního roku uhradí student poměrnou částku za příslušné období nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy rozhodnutí o přijetí nabylo právní moci. (3) Při přerušení studia nebo ukončení vzdělávání v průběhu zimního nebo letního období se školné nevrací. ČÁST ČTVRTÁ PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ §16 Přechodné ustanovení (1) Ve školním roce 2004/2005 se školné stanoví podle dosavadních právních předpisů. (2) Podle ustanovení § 3 odst. 5 se postupuje od školního roku 2005/2006. Do té doby se postupuje podle dosavadních právních předpisů. (3) Podle ustanovení § 4 odst. 1 se postupuje od školního roku 2005/2006 počínaje prvním ročníkem. (4) Ustanovení § 8 odst. 4 a § 8 odst. 5 se nepoužije, pokud učební dokumenty vydané podle dosavadních právních předpisů, které se podle § 185 odst. 2 zákona považují za akreditované vzdělávací programy, stanovují podmínky zkoušky z odborných předmětů odlišně. §17 Zrušovací ustanovení Vyhláška č. 265/1996 Sb., kterou se stanovují podrobnosti o organizaci studia a jeho ukončování ve vyšších odborných školách, se zrušuje. §18 Účinnost Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem jejího vyhlášení. Ministryně: JUDr. Buzková v. r. Strana 44 Sbírka zákonů č. 11 / 2005 Částka 3 11 VYHLÁŠKA ze dne 23. prosince 2004, kterou se stanoví druhy zdravotnických prostředků se zvýšeným rizikem pro uživatele nebo třetí osoby a o sledování těchto prostředků po jejich uvedení na trh Ministerstvo zdravotnictví stanoví podle § 20 odst. 3 písm. a) a b) zákona č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 130/2003 Sb., (dále jen „zákon"): Druhy zdravotnických prostředků se zvýšeným rizikem pro uživatele nebo třetí osoby Za zdravotnické prostředky se zvýšeným rizikem pro uživatele ) nebo třetí osoby se považují zdravotnické prostředky klasifikační třídy lib a III ), kterými jsou a) neinvazivní zdravotnické prostředky 1. určené pro měnění biologického nebo chemického složení krve, jiných tělních tekutin nebo jiných tekutin určených pro infúzi do těla, 2. přicházející do styku s poraněnou kůží, jestliže jsou určeny z principu k použití u ran, při kterých byla porušena dermis (škára), a mohou mít pouze sekundární terapeutický účinek, b) invazivní zdravotnické prostředky vztahující se k tělním otvorům, které nejsou chirurgicky inva-zivními zdravotnickými prostředky a nejsou určeny k připojení k aktivnímu zdravotnickému prostředku, jestliže jsou určeny k dlouhodobému použití, s výjimkou použití v ústní dutině až po hltan, ve zvukovodu až po ušní bubínek nebo v nosní dutině a není pravděpodobné jejich vstřebání sliznici, c) chirurgicky invazivní zdravotnické prostředky pro přechodné použití, jestliže jsou určeny 1. specificky pro diagnostikování, monitorování nebo napravování vad srdce nebo centrálního oběhového systému přímým stykem s těmito částmi těla, 2. k dodávání energie ve formě ionizujícího záření, 3. k vyvolání biologického účinku nebo k částečnému, popřípadě plnému vstřebání, 4. k podávání léčiv3) pomocí dávkovacího systému potenciálně nebezpečným způsobem aplikace, d) chirurgicky invazivní zdravotnické prostředky pro krátkodobé použití, jestliže jsou určeny 1. specificky pro diagnostikování, monitorování nebo napravování vad srdce nebo centrálního oběhového systému přímým dotykem s těmito částmi těla, 2. specificky pro použití v přímém dotyku s centrálním nervovým systémem, 3. k dodávání energie ve formě ionizujícího záření, 4. k vyvolání biologického účinku nebo k částečnému, popřípadě plnému vstřebání, 5. k uskutečnění chemické změny v těle (včetně zdravotnických prostředků umístěných v zubech nebo k podávání léčiv), e) implantabilní a dlouhodobě chirurgicky invazivní zdravotnické prostředky, s výjimkou těchto prostředků určených k umístění v zubech, f) aktivní zdravotnické prostředky určené k 1. dodávání nebo výměně energie, jestliže jsou jejich charakteristiky takové, že s přihlédnutím k povaze, hustotě a místu aplikace energie mohou energii do lidského těla nebo z těla předávat nebo vyměňovat potenciálně nebezpečným způsobem, 2. řízení nebo monitorování účinnosti aktivních zdravotnických prostředků třídy lib nebo určené přímo k ovlivňování účinnosti takových zdravotnických prostředků, 1) § 3 písm. e) zákona č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 130/2003 Sb. 2) § 7 nařízení vlády č. 336/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na zdravotnické prostředky a kterým se mění nařízení vlády č. 251/2003 Sb., kterým se mění některá nařízení vlády vydaná k provedení zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 3) § 2 odst. 1 zákona č. 79/1997 Sb., o léčivech a o změnách a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 129/2003 Sb. Částka 3 Sbírka zákonů č. 11 / 2005 Strana 45 g) aktivní zdravotnické prostředky určené k přímé diagnostice nebo monitorování životně důležitých fyziologických procesů, pokud jsou specificky určeny k monitorování životně důležitých fyziologických parametrů, kde povaha změn je taková, že by mohlo dojít k bezprostřednímu ohrožení pacienta (například změny srdečního výkonu, dýchání, činnosti centrální nervové soustavy), h) aktivní zdravotnické prostředky určené k emitování ionizujícího záření a také pro diagnostickou a terapeutickou intervenční radiologii, včetně zdravotnických prostředků, které řídí nebo monitorují takové zdravotnické prostředky, popřípadě přímo ovlivňují jejich účinnost, i) aktivní zdravotnické prostředky určené k podávání léčiv, tělních tekutin nebo jiných látek do těla nebo k odstraňování léčiv, tělních tekutin nebo jiných látek z těla potenciálně nebezpečným způsobem s přihlédnutím k povaze používaných látek, částí těla a ke způsobu aplikace, j) zdravotnické prostředky 1. obsahující jako integrální část látku, která při samostatném použití může být považována za léčivo a která snadno působí na lidské tělo účinkem doplňujícím účinek zdravotnického prostředku, 2. používané pro antikoncepci nebo k prevenci přenosu sexuálně přenosných chorob, včetně těch prostředků, které jsou implantabilní nebo dlouhodobě invazivní, 3. specificky určené k použití při dezinfekci, čištění, oplachování, popřípadě hydrataci kontaktních čoček; na výrobky určené k fyzickému čištění zdravotnických prostředků, které nejsou kontaktními čočkami, se toto ustanovení nevztahuje, 4. vyrobené s použitím zvířecích tkání nebo jejich neživých derivátů, s výjimkou zdravotnických prostředků, které jsou určeny pouze ke styku s neporušenou kůží, k) krevní vaky. Sledování zdravotnických prostředků po jejich uvedení na trh (1) Zdravotnické prostředky podle § 1 se sledují4) po jejich uvedení na trh. Při sledování zdravotnických prostředků, zejména v souvislosti s jejich používáním při poskytování zdravotní péče, se zvláštní ostražitost (vigilance) věnuje případnému vzniku nepředpokládaných situacích nebo neobvyklých stavů, které ještě nelze považovat za nežádoucí příhodu5). (2) Zdravotnické prostředky uvedené v odstavci 1 použité při poskytování zdravotní péče u konkrétního pacienta se zapisují do jeho zdravotnické dokumentace. Osoba určená poskytovatelem pro kontrolu jím používaných zdravotnických prostředků zaznamenává výsledky z této kontroly do dokumentace vedené podle § 30 odst. 1 a 2 zákona. Účinnost 2005. Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. března Ministryně: doc. MUDr. Emmerová, CSc. v. r. 4) § 35 písm. a) a e) bod 2 zákona č. 123/2000 Sb. § 40 odst. 2 písm. d) bod 1 zákona č. 123/2000 Sb. Příloha č. 2 bod 3.1.7. k nařízení vlády č. 336/2004 Sb. Příloha č. 4 bod 3 k nařízení vlády č. 336/2004 Sb. Příloha č. 2 bod 3.1.5. k nařízení vlády č. 154/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na aktivní implantabilní zdravotnické prostředky a kterým se mění nařízení vlády č. 251/2003 Sb., kterým se mění některá nařízení vlády vydaná k provedení zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 5) § 3 písm. g) zákona č. 123/2000 Sb. Strana 46 Sbírka zákonů 2005 Částka 3 Částka 3 Sbírka zákonů 2005 Strana 47 SDĚLENÍ Ministerstva vnitra o opravě tiskové chyby ve vyhlášce č. 656/2004 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva financí č. 418/2003 Sb., kterou se stanoví podrobnější vymezení okruhu a výše příjmů a výdajů fondů veřejného zdravotního pojištění zdravotních pojišťoven, podmínky jejich tvorby, užití, přípustnosti vzájemných převodů finančních prostředků a hospodaření s nimi, limit nákladů na činnost zdravotních pojišťoven krytých ze zdrojů základního fondu včetně postupu propočtu tohoto limitu V názvu vyhlášky mají místo slov „ze dne 3. prosince 2004" správně být slova „ze dne 17. prosince 2004". Strana 48 Sbírka zákonů 2005 Částka 3 8ll591449ll003018ll 05 Vydává a tiskne: Tiskárna Ministerstva vnitra, p. o., Bartůňkova 4, pošt. sehr. 10, 149 01 Praha 415, telefon: 272 927 011, fax: 974 887 395 - Redakce: Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, pošt. sehr. 21/SB, 170 34 Praha 7-Holešovice, telefon: 974 832 341 a 974 833 502, fax: 974 833 502 - Administrace: písemné objednávky předplatného, změny adres a poctu odebíraných výtisků - MORAVIAPRESS, a. s., U Pony 3061, 690 02 Břeclav, telefon: 519 305 161, fax: 519 321 417. Objednávky ve Slovenské republice přijímá a titul distribuuje Magnet-Press Slovakia, s. r. o., Teslova 12, 821 02 Bratislava, tel.: 00421 2 44 45 46 28, fax: 00421 2 44 45 46 27. Roční předplatné se stanovuje za dodávku kompletního ročníku včetně rejstříku a je od předplatitelů vybíráno formou záloh ve výši oznámené ve Sbírce zákonů. Závěrečné vyúčtování se provádí po dodání kompletního ročníku na základě poctu skutečně vydaných částek (první záloha na rok 2005 činí 3000,- Ke) - Vychází podle potřeby - Distribuce: MORAVIAPRESS, a. s., U Pony 3061,690 02 Břeclav, celoroční předplatné- 516 205 176, 519 305 176, objednávky jednotlivých částek (dobírky) - 516 205 179, 519 305 179, objednávky-knihkupci - 516 205 161, 519 305 161, faxové objednávky - 519 321 417, e-mail - sbirky@moraviapress.cz, zelená linka - 800 100 314. Internetová prodejna: www.sbirkyzakonu.cz - Drobný prodej - Benešov: Oldřich HAAGER, Masarykovo nám. 231; Brno: Ing. Jiří Hrazdil, Vranovská 16, SEVT, a. s., Česká 14, Knihkupectví JUDr. Oktavián Kocián, Příkop 6, tel.: 545 175 080; Břeclav: Prodejna tiskovin, 17. listopadu 410, tel.: 519 322 132, fax: 519 370 036; České Budějovice: SEVT, a. s., Česká 3, tel.: 387 432 244; Hradec Králové: TECHNOR, Wonkova 432; Hrdějovice: Ing. Jan Fau, Dlouhá 329; Cheb: EFREX, s. r. o., Karlova 31; Chomutov: DDD Knihkupectví - Antikvariát, Ruská 85; Kadaň: Knihařství -Přibíková, J. Svermy 14; Kladno: eLVaN, Ke Stadionu 1953; Klatovy: Krameriovo knihkupectví, nám. Míru 169; Liberec: Podještědské knihkupectví, Moskevská 28; Litoměřice: Jaroslav Tvrdík, Lidická 69, tel.: 416 732 135, fax: 416 734 875; Most: Knihkupectví „U Knihomila", Ing. Romana Kopková, Moskevská 1999; Olomouc: ANAG, spol. s r. o., Denisova č. 2, Zdeněk Chumchal - Knihkupectví Tycho, Ostružnická 3; Opava: FERRAM, a. s., prodejna KNIHA Mezi trhy 3; Ostrava: LIBREX, Nádražní 14, Profesio, Hollarova 14, SEVT, a. s., Nádražní 29, Petr Gřeš, Markova 34; Otrokovice: Ing. Kučeřík, Jungmannova 1165; Pardubice: LEJHANEC, s. r. o., třída Míru 65; Plzeň: TYPOS, a. s. Úslavská 2, EDICUM, Vojanova 45, Technické normy, Lábkova pav. č. 5; Praha 1: Dům učebnic a knih Černá Labuť, Na Poříčí 25, FIŠER-KLEMENTINUM, Karlova 1, LINDE Praha, a. s., Opletalova 35, NEOLUXOR s. r. o., Václavské nám. 41; Praha 2: ANAG, spol. s r. o., nám. Míru 9 (Národní dům); Praha 4: SEVT, a. s., Jihlavská 405; Praha 5: SEVT, a. s., E. Peškové 14; Praha 6: PPP - Staňková Isabela, Puškinovo nám. 17; Praha 7: Donáška tisku, V Hájích 6; Praha 8: JASIPA, Zenklova 60, Specializovaná prodejna Sbírky zákonů, Sokolovská 35, tel.: 224 813 548; Praha 9: Abonentní tiskový servis-Ing. Urban, Jablonecká 362, po-pá 7-12 hod., tel.: 286 888 382, e-mail: tiskovy.servis@abonent.cz; Praha 10: BMSS START, s.r.o., Vinohradská 190; Přerov: Knihkupectví EM-ZET, Bartošova 9, Jana Honková - YAHO - i - centrum, Komenského 38; Sokolov: KAMA, Kalousek Milan, K. H. Borovského 22, tel.: 352 303 402; Šumperk: Knihkupectví D&G, Hlavní tř. 23; Tábor: Milada Šimonova - EMU, Budějovická 928; Teplice: Knihkupectví L & N, Masarykova 15; Trutnov: Galerie ALFA, Bulharská 58; Ústí nad Labem: Severočeská distribuční, s. r. o., Havířská 327, tel.: 475 259 032, fax: 475 259 029, Kartoon, s. r. o., Solvayova 1597/3, Vazby a doplňování Sbírek zákonů včetně dopravy zdarma, tel.+fax: 475 501 773, www.kartoon.cz, email: kartoon@kartoon.cz; Zábřeh: Mgr. Ivana Patková, Žižkova 45; Zatec: Prodejna U Pivovaru, Žižkovo nám. 76, Jindřich Procházka, Bezděkov 89 - Vazby Sbírek, tel.: 415 712 904. Distribuční podmínky předplatného: jednotlivé částky jsou expedovány neprodleně po dodání z tiskárny. Objednávky nového předplatného jsou vyřizovány do 15 dnů a pravidelné dodávky jsou zahajovány od nejbližší částky po ověření úhrady předplatného nebo jeho zálohy. Částky vyšlé v době od zaevidovaní předplatného do jeho úhrady jsou doposílány jednorázově. Změny adres a počtu odebíraných výtisků jsou prováděny do 15 dnů. Reklamace: informace na tel. číslech 516 205 174, 519 305 174. V písemném styku vždy uvádějte IČO (právnická osoba), rodné číslo (fyzická osoba). Podávání novinových zásilek povoleno Českou poštou, s. p., Odštěpný závod Jižní Morava Ředitelství v Brně č. j. P/2-4463/95 ze dne 8. 11. 1995. 8591449003018