ÚVOD DO PEDAGOGIKY A ZÁKLADY PEDAGOGICKÉHO MYŠLENÍ 1. ročník VVP, podzimní semestr 2006/7 Literatura I Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5. Blížkovský, B. Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium, 1992. ISBN 80-85498-18-9. Chlup, O., Kubálek, Uher, J. Pedagogická encyklopedie, 1. – 3. díl. Praha: Novina, 1940. Chlup, O. Pedagogika. Praha, 1948, 3. vydání. Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X. Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6. Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. Obecná pedagogika I. Olomouc: Hanex, nedatováno. ISBN 80-85783-20-7. Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 1993. ISBN 80-7067-287-0. Jůva, V. – Jůva, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-06-0. Jůva, V. sen. a jun. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1999. Jůva, V. sen. a jun. Stručné dějiny pedagogiky. Brno, Paido, 1997. ISBN 80-85931-43-5. Jůva, V. et al. Základy pedagogiky (pro doplňující pedagogické studium). Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-95-8. Kraus, B., Vacek, P. K základním otázkám pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 1992. Krejčí, V. Obecné základy pedagogiky. Ostrava: PdF, 1991. Lassahn, R. Úvod do pedagogiky. Bratislava: SPN, 1992. Maňák, J. a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-1031-2. Mialaret, G. Úvod do pedagogiky. Praha: KPÚ, 1970. Pařízek, V. Obecná pedagogika. Praha, SPN, 1991. Pařízek, V. Základy obecné pedagogiky. Praha, 1996. Pelikán, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8 Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3. Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4. Průcha, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4. Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 3. rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2. Solfronk, J. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky. Praha: UK,1993. ISBN 80-7066-747-8 Spousta, V. et al. Vádemékum autora odborné a vědecké práce (se zaměřením na práce pedagogické). Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2387-2. Tomášek, F. Pedagogika. Brno: Nibowaka, 1992. ISBN 80-901294-0-4. Travers, R. M. W. Úvod do pedagogického výzkumu. Praha: SPN, 1969. Vorlíček, Ch. Úvod do pedagogiky. Praha: Karolinum, 1994. ISBN 80-86022-79-X. LITERATURA II Brezinka, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon, 1996. Cipro, M. Průvodce dějinami výchovy. Praha: Panorama, 1984 Dewey, J. Škola a společnost. Praha: J. Laichter, 1904. Dewey, J. Demokracie a výchova. Praha, 1932. Chlup, O. Vývoj pedagogických idejí v novém věku. Brno: Spisy FF MU, 1925. Chráska, M. Které vědomosti a dovednosti z pedagogiky považují učitelé za důležité? Pedagogika, 1996, roč. 46, č. 3, s. 256-265. Hendrich, J. Úvod do obecné pedagogiky. 3. vyd. Praha: Nákladem profesorského nakladatelství a knihkupectví, 1946. Holoušová, D. Základy pedagogiky I. Olomouc: PdF UP, 1993, 89s. ISBN 80- 7067-332-X Horák, F. Úvod do studia pedagogiky. Olomouc: PdF UP, 1993, 39s. ISBN80-7076-256-0 Kádner, O. Základy obecné pedagogiky, I.-III. díl. Praha, 1923, 25. Kádner, O. Dějiny pedagogiky. Praha: Česká grafická unie, 1923-4. Kaiser, A., Kaiserová, R. Učebnica pedagogiky. Základné a požadované vedomosti. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1993. Kasíková, H., Vališová, A. a kol. Pedagogické otázky současnosti. Praha: Institut sociálních vztahů, 1994, 124s. ISBN80-85866-05-6. Kurelová, M. Učitelská profese v teorii a v praxi. Ostrava: Spisy OU, 1998. Lazarová, B. (ed.). Vzdělávat učitele. Příspěvek o inovativní praxi.Brno: Paido, 2001. Langová, M. a kol. Učitel v pedagogických situacích. Praha: UK, 1992. Mareš, J. Učitelé a jejich problémy. Pedagogika, 1991, roč. 41, č. 3, s. 263. Hradečná, M. a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova, 1995. Hrabal, V. Jaký jsem učitel. Praha: SPN, 1988. Navrátil, S., Cedrychová, V., Tykalová, J. Cvičení z obecné pedagogiky. Ústí nad Labem: PdF UJEP, 1998, 100s. ISBN80-7044-161-5. Palouš, R. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991. Pařízek, A. Obraz dokonalého učitele. Hradec Králové, 1822. Pařízek, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-23897-1. Pasch, M., Gardner, T., Langerová, G., Starková, A., Moodyová, Ch. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998, 416s. ISBN 80-7178-127-4 Průcha, J. Alternativní školy. Praha, Portál, 1996. ISBN 80-7178-072-3. Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-584-9. Rýdl, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: M. Zeman, 1994. Singule, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-26160-4. Singule, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: SPN, 1966. Svobodová, J., Jůva, V. Alternativní školy. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-19-2. Šimoník, O. Začínající učitel. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0944-6. Štverák, V. Stručné dějiny pedagogiky. Praha: SPN, 1983. Štverák, V., Čadská, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-7178-797-6. Václavík, V. Cesta ke svobodné škole. H. Králové: Gaudeamus, 1995. ISBN 80-7041-229-1 Váňová, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: PdF UK, 1998. Vašutová, J. a kol. Kapitoly z pedagogiky. (Studijní text). Praha: PdF UK, 1998. Vašutová, M. a kol. Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky. Praha: PdF UK, 1999. Veselá, Z. Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Brno: MU, 1992.