OKRUHY KE STÁTNÍ ZKOUŠCE Z DIDAKTIKY NJ 1. WORTSCHATZVERMITTLUNG / SLOVNÍ ZÁSOBA - Pozice práce se slovní zásobou na prvním stupni - Principy: mehrkanaliges (učení více smysly) a vernetztes (učení v souvislostech) Lernen - Hravé postupy pro zprostředkování slovní zásoby 2. GRAMMATIKVERMITTLUNG / MLUVNICE - Pozice a cíle výuky mluvnice na prvním stupni - Induktivní a deduktivní učení - Vizualizace a kreativní úkoly 3. PHONETIKVERMITTLUNG / FONETIKA AVÝSLOVNOST - Zdroje výslovnostních chyb - Poslechová cvičení jako první fáze nácviku správné výslovnosti - Typy cvičení, písně a říkadla - Intonace a artikulace - Názorná cvičení vhodná pro mladší žáky 4. SCHREIBEN / PSANÍ - Argumenty pro nácvik psaní jako dovednosti u mladších žáků - Reproduktivní, reproduktivně-produktivní, produktivní psaní - Podněty pro kreativní psaní - Nácvik pravopisu 5. HÖREN / POSLECH - hravé postupy bez technických pomůcek (např. magnetofonu, CD-přehrávače) pro nácvik poslechu s porozuměním - cvičení před /během /po poslechu - zavřené typy úloh jako vhodnější varianta k otevřeným úlohám - globální / selektivní porozumění 6. LESEN / ČTENÍ - Styly čtení (globální / selektivní / detailní) - Typy cvičení - Nácvik hlasitého čtení 7. SPRECHEN / MLUVENÍ - pojmy: mluvní situace, mluvní záměr, řečové prostředky - reprodukce / rekonstrukce / konstrukce - oprava chyb při volném mluvení 8. TESTEN UND PRÜFEN - Hlavní funkce testů - Typy úloh (otevřené / polootevřené / zavřené - Kriteria hodnocení pro jednotlivé dovednosti