Projekt: Zoubek Marie Neužilová Kristina Dobešová Učitelství pro 1.stupeň ZŠ 5. ročník Třída: 2 Délka projektu: jednodenní Cíl : žák se naučí pečovat o své zoubky, naučí se správnou techniku čištění zoubků ·Motivace: Panenka stůně Co je mé panence? Taková nebývá, bledá je, neživá jak ptáček na sklence. Co je mé panence? Na mne se nedívá, očka má šedivá jak hrášky z růžence. Leží mi v halence jak zvadlá květinka. Pláče a nespinká. Co je mé panence? To zoubek způsobil, bolest mé panence. Pláče tak přetence. Zoubek se rozzlobil. -práce s básničkou - z kolika slok se skládá básnička? - najděte a vybarvěte stejnou pastelkou rýmující se slova - proč panenka pláče - zkuste přijít na to, proč se zoubek na panenku rozzlobil - také vás občas rozbolí zoubek? 1 hodina přestávka ·povídání si s paní zubařkou -na návštěvu k nám do třídy přišla paní zubařka, která nám povykládá vše o tom, co máme dělat, abychom měli zdravé zoubky ® jak vypadá a z čeho se skládá zub ®jak moc je pro nás zdravý zub důležitý ®kolik máme zubů ®jak se o ně správně starat – jak často si zuby čistit a jak dlouho ®když nás bolí zub, máme hned navštívit pana zubaře – nemusíme se ho bát ®na závěr paní zubařka všem žákům rozdá “školní” zubní kartáček a názorně si předvedou, jak si mají zuby čistit, aby ani jeden nevynechali -a nakonec musí žáci paní zubařce slíbit, že se o své zoubky budou pečlivě starat 1 hodina svačinová přestávka · písnička Zub od Petra Skoumala - Bobří zpěvy -nejdříve si písničku pustíme -naučíme se slova písničky – ozvěnovou metodou – paní učitelka předříkává a žáci po ní opakují – dokud se celou píseň nenaučí -zpěv písničky s doprovodem magnetofonu -pohybové ztvárnění písničky a její zpěv 25 minut · rozdělení do skupinek -po třídě jsou poschovávány lístečky s obrázky zoubků – každý žák si najde jeden obrázek a pak utvoří skupinky se stejnými obrázky -každá skupinka dostane balící papír velikosti A2 - z něho má za úkol vytvořit plákát o tom, co vše už ví o zubech 30 minut · prohlédnutí plakátů a jejich rozvěšení po třídě -každá skupinka představí svůj plakát ostatním – a vybere si ve třídě místo, kam si plakát zavěsí 15 minut · podpis dohody o tom, že si ve škole vždy po svačinové přestávce budeme čistit zoubky 10 minut · závěrečná relaxace -žáci si vezmou polštářky a polehají si na koberec -poslech pohádky O Zoubkové víle 10 minut