Modelová příprava pro výuku na výstavě „Barevný podzim“ Červeně psaný text vymažte, je pro vás informační! Téma: Ročník: VVC: (výchovně vzdělávací cíle – měly by být kontrolovatelné s ohledem na žáka a kompetence dle RVP ZV) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Místo realizace a časová dotace: (skleník -10 min., učebna 15 min.........) Časová dotace celkem: (45 min., 90 min, …) Scénář výuky: +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Fáze výuky |Úlohy |Metoda, |Čas pro |Pomůcky |Poznámky,| | | | |aktivitu| | | | |(Název, cíl)|Neplést si!| |(druh, počet| | | | | | |ks) | | | | |forma | | | | |-----------------------------------+------------+-----------+--------+------------+---------| |Úvod: organizace | | | | | | | | | | | | | | o Motivace | | | | | | | o Seznámení s cílem výuky | | | | | | | o Kontrola žákovské přípravy | | | | | | | | | | | | | | na výuku | | | | | | |-----------------------------------+------------+-----------+--------+------------+---------| |Hlavní část | | | | | | | | | | | | | | o Procvičování a opakování | | | | | | | známého | | | | | | | o Expozice – nové učivo | | | | | | | o Fixace – upevňování a kontrola | | | | | | | pochopení probírané látky | | | | | | | o Aplikace – další aktivity | | | | | | | k probíranému učivu | | | | | | |-----------------------------------+------------+-----------+--------+------------+---------| |Shrnutí | | | | | | | | | | | | | | o Závěr, zopakování probrané | | | | | | | látky | | | | | | | o Zhodnocení výuky | | | | | | | o Zadání úkolů | | | | | | | | | | | | | | do školy | | | | | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Literatura: Použité učebnice, encyklopedie, .. (citace dle normy v IS) Př. 1, KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 448 s., s. 169, ISBN 80-7178-253-X. 2, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.Dotisk 1. vyd. Praha: VUP. 2006. 91 s., s.9. ISBN 80-87000-02-1. 3, Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Praha, schválená verze 2004 [online], [cit. 12.7. 2007] dostupné z www: . Rozpracování scénáře: Fáze výuky, název aktivity, popis aktivity s odkazy na přílohu, čas, pomůcky. Zhodnocení výuky: Pracovní prostředí, žáci, vhodnost navržené výuky (aktivit, metod, forem, pomůcek, časového rozvržení), sebereflexe: co se mi povedlo, nepovedlo, co změnit nešlo, co bych doporučil změnit - doporučení pro praxi. Závěr: Význam praktického cvičení téma: Výstava „Barevný podzim“ pro studenta. Přílohy: Teorie k tématu - reálie, pracovní listy, autorské řešení, pomůcky (obrázky, kartičky……)