Literatura Pedagogická literatura BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. 247 s. FIŠER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. 171 s. GARDNER, T. G. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. GRECMANOVÁ, H. – URBANOVSKÁ, E. – NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. 159 s. NOVOTNÝ, P., POL, M. (eds.), Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita. 2002. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002. PIKE, G. Globální výchova.Praha: Grada 1994. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. 311 s. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. Vyučování mluvnice a slohu ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, 1998. ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Didaktika češtiny. Praha: SPN, 1989. ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. KROBOTOVÁ, M. Spisovná výslovnost a kultura mluveného projevu. Olomouc: PdF UP, 2000. KOSTEČKA, J. Do světa čeština jinak. Jinočany: H&H, 1993. KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995. MAŘÍKOVÁ, M. Rétorika. Praha: Professional Publishing, 2000. Doplňková literatura BLÁHOVÁ, A., FRANTLOVÁ, R. I slohu se dá naučit. Olomouc: Nakl. Olomouc, 1997. ČECHOVÁ, M., OLIVA, K. Hrátky s češtinou. Praha: SPN, 1993. KASÍKOVÁ, H. Co se v mládí naučíš. 1992. ČERNÁ, Anna a kol. Na co se nás často ptáte. Praha: Sciencia, 2002. 168 s. HLAVSOVÁ, J. Opravník omylů v jazyce českém. Vimperk: Víkend, 2000. SVOZILOVÁ, N. Jak dnes píšeme / mluvíme a jak hřešíme proti dobré češtině. Jinočany: H&H, 1999. Internetové adresy: Kritické myšlení: www.kritickemysleni.cz Jazyková poradna: http://mam.ujc.cas.cz/ujc/poradna.php poradna@ujc.cas.cz Český národní korpus: http://ucnk.ff.cuni.cz/menu.html