PŘÍPRAVA NA VÝUKU RODINNÉ VÝCHOVY Téma: Krizové situace v rodině a výběr partnera Ročník: 9. Místo realizace: třída Časová dotace: 45 min. Motivace: otázky pro žáky – kdy může nastat krizová situace v rodině - jaké krizové situace v rodině znáte - jak můžeme krizovým situacím předcházet - jak si vybrat životního partnera Jaký by měl být můj partner? – žáci chodí po jednom k tabuli a každý napíše nějakou vlastnost, kterou by měl jeho partner mít. Typy partnerů: ( žáci si zapíší do sešitu) - rovnoprávný – očekává stejná práva a povinnosti - romantický – duševní porozumění - rodičovský – pečuje rád o druhého - dětský partner – spontánní - racionální – neprojevuje city - přátelský – chce mít společníka ve vztahu - nezávislý – vyžaduje odstup Diskuse: Za jaký typ partnera se žák považuje a jakého partnera by chtěl mít. Hra: Děti si sednou do kruhu, jedna židlička je prázdná. Žák, který má vedle sebe prázdnou židli si musí vybrat spolužáka, který si vedle něho sedne a musí zdůvodnit, proč si má vedle něho sednout. ( Např. Chci, aby si vedle mě sedla Jana, protože je hodná…)