Struktura přípravy na vyučovací hodinu Vyučující: Veronika Petýrková +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Tematický okruh-téma: |Ročník: 9. A | | | | |Rodina |Časová dotace: 45 minut | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Průřezová témata: |Mezipředmětové vztahy: | | | | |osobnostní a sociální výchova |Občanská výchova | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Cíle vyučovací hodiny: | | | |vědomosti: co je to rodina, náhradní rodinná péče | | | |dovednosti: vysvětlit rozdíly mezi rodinou a náhradní rod. péčí, druhy náhr. rod. péče | | | |postoje: aktivita dětí | | | |očekávané výstupy: vlastní zkušenosti z jejich okolí | | | |klíčové kompetence: komunikativní, sociální a personální | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Obsah: | | | |učivo: | | | |rodina a náhradní rodinná péče | | | |pojmy opěrné: | | | |rodina, SOS vesničky, adopce, osvojená péče | | | |pojmy nové | | | |nové pojmy nebyly, pouze upřesnění a aplikace pojmů opěrných | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Výuková metoda: | | | |výklad | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Organizační forma výuky: | | | |Výklad učitele spojených s dotazy a zkušenostmi dětí | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Učební pomůcky, didaktická technika: | | | |Článek z časopisu | |--------------------------------------------------------------------------------------------| | Scénář hodiny | | | | | | | |I. Úvod | | | |Uvítání, na tabuli téma hodiny | | | | | | | |II. Hlavní část | | | |Otázky na děti: | | | | o Co je to rodina? | | o Kdo ji tvoří? | | o Co ví o náhradní rodinné péči? Její druhy? Na základě odpovědí dětí doplňování, | | upřesňování informací | | o Článek z časopisu na téma náhradní rodinné péče vysvětlen pojmů, vysvětlení | | | | | | | |III. Závěr | | | |Zhodnocení hodiny, rozloučení | |--------------------------------------------------------------------------------------------| | Vlastní zhodnocení vyučovací hodiny: | | | |Pro děti zajímavé téma, které je bavilo a zajímalo, hodinu doplňovaly historkami ze svého | |okolí, měly plno dotazů. Příjemná atmosféra. | |--------------------------------------------------------------------------------------------| +--------------------------------------------------------------------------------------------+