Dobré odpoledne Přednáška 03-11-2007 n Plánování n Strategický management Plánování staví mosty mezi tím, kde jsme a kam chceme jít. H. Koontz, H. Weihrich Co je plánování? n definování cílů organizace s ohledem na zdroje n nástroj rozvoje organizace a směru rozvoje n ucelený soubor plánů n časová provázanost n věcná provázanost n kaskáda plánů Proč manažeři plánují? n poskytuje směr n snižuje dopad změn (redukuje nejistotu ) n minimalizuje plýtvání n poskytuje normy pro kontrolování Jak manažeři plánují? Náplň plánů: Čeho? určení cílů Jak? - činnosti - zdroje - termíny - odpovědnost Členění plánů z hlediska času dlouhodobé střednědobé krátkodobé z hlediska charakteru rozhodovacího procesu strategické taktické operativní Bariéry plánování n měnící se prostředí n nedostatečná znalost organizace n osobní zájmy n odpor ke změně n čas a náklady Zásady efektivního plánování n podpora top managementu n efektivní komunikace n flexibilita n variantnost Současné problémy plánování n formalizované plánování O/ nemůže nahradit intuici a tvořivost n současné techniky plánování O/ projektový management O/ plánování scénářů Strategický management Strategické plány Co je strategický management? n soubor manažerských rozhodnutí a aktivit, které určují celkovou výkonnost organizace n zasahuje všechny manažerské funkce Co je účelem strategického managementu? n poskytuje specifické cíle a jednotnou vizi Základní strategický plánovací model 1. Formulace poslání společnosti § Role top managementu § Strategické podnikatelské jednotky (SBU) § Poslání 2. Metody strategické analýzy § PEST analýza PEST analýza vlivu prostředí 2. Metody strategické analýzy § finanční analýza § teorie hodnoty § benchmarking § maticová a portfoliová srovnání Matice atraktivita trhu/konkurenční schopnost (GE) Balanced scorecard (BSC) Vytvoření strategické mapy Viz následující schéma Děkuji za pozornost.