Terapie MR HORT, V.; HRDLIČKA, M.; KOCOURKOVÁ, J. aj. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-472-9. Zapojení: § samotné osoby a jeho lékařů § rodiny a celého týmu odborníků § sociálních pracovníků a rodiny § společnosti kolem pacienta, rodiny, odborníků § terapie § farmakoterapie § rehabilitace § reedukace § erudovaná komunikace s rodinou – vhodná formulace, načasování sdělení, forma Farmakoterapie MR § Nootropní látky - psychoenergizéry - předpoklad vývoje kognitivních procesů a jejich funkčnosti - pyritinol § Cerebrolysin - růstový faktor - poruchy vývoje lehčího rázu § Vitaminy E, C - schopnost likvidace volných radikálů § Vitaminy A, B12, B2, B6, Bepella, Nicoflavin, infuze aminokyselin - celkový růst a vývoj § Adaptofenygeny - žen-šen § Zinek, magnezium, selen Sociální rehabilitace Rehabilitační plán § tvoří ošetřující lékař s odborníky § nutná spolupráce rodičů (x sourozenec) § vhodné setkávání rodičů podobně postižených dětí § sociální pracovnice § Facilitovaná komunikace § Životní schémata – strukturace prostředí, času, činností § Orientace v čase § Kontakt s blízkými osobami Další terapie využitelné hlavně v etopedii § Krizová intervence - u suicidálního chování - zneužívané dítě - terapie 1 – 2 měsíce - sezení cca 45 minut - psychoanalytická a psychodynamická psychoterapie - hrová terapie § Behaviorální a kognitivní terapie - posílení žádoucího chování, redukce nežádoucího - využívané techniky - operační podmiňování - expoziční přístup - modelování - kognitivní techniky