SPECIALIZACE, PROFILACE Nabídka pro studenty prezenčního studia oboru Sociální pedagogika a volný čas (od jarní semestr 1. ročník) Akademický rok 2008/2008 ORIENTAČNÍ PŘEHLED PŘEDMĚTŮ TECHNICKÉ A PŘÍRODOVĚDNÉ AKTIVITY VE VOLNÉM ČASE Specializace se zaměření na praktické technické a přírodovědné činnosti pro možné využití v pedagogické praxi. Předměty ve studiu: 2. semestr Metodika plánování přírodovědných aktivit 4, z, Svobodová, Trna Praktické činnosti I – dřevo, plasty, modelářství 3, z, Pecina, Klíma 3. semestr Pokusnictví 4, k, Svobodová, Trna Praktické činnosti II – přírodniny, papír, textil, kov 3, z, Štěpánová, Vybíral 4. semestr Environmentální praktikum 4, k, Svobodová, Trna Praktické činnosti III – výpočetní technika 3, z, Hora Didaktika praktických činností 2, zk, Friedmann DRAMATICKÁ VÝCHOVA Specializace nabízí rozvoj osobnostních a profesních předpokladů pro práci s lidmi. Zakončena závěrečnou zkouškou a obhajobou závěrečné, resp. bakalářské práce. Předmětová struktura specializace v průběhu studia: I. semestr – 4 hodinový blok – úvod do všech specializací- 4 hodiny dram.výchovy, Pavlovská II. semestr Úvod do dramatické výchovy z, Pavlovská Improvizace a jiné techniky v dramatické výchově zk, Doležal Hlasová výchova z, Remsová Stavba lekce a její realizace, práce s dětmi zk, Remsová Kurz dramatické výchovy – festivalový z (5 dní, volitelný), Pavlovská Kurz dramatické výchovy (herecká průprava) z, Remsová (volitelný) Praxe na základní škole z, Pavlovská (volitelný) III. semestr Divadlo Fórum zk, Remisová Práce s textem, literatura pro děti a mládež zk, Pavlovská Tvůrčí psaní k, Pavlovská Projekty v dram. výchov. I. zk, Remsová Dramatická výchova směrem k divadel.tvaru (dramatizace) k, Doležal Praxe na střední škole (průběžná) z, Remsová (volitelný) Pohybová výchova z, Remsová (volitelný) IV. semestr Projekty v dramatické výchově 2 z, Remsová Dramatická vých. směrem k divadel. tvaru 2 k, Doležal Teorie dramatické výchovy zk, Remsová Hra s loutkou 1 z, Žabková Kurz dramatické výchovy z (5 dní), Pavlovská (volitelný) Taneční-pohybový seminář z, Čech (volitelný) V. semestr Dějiny divadla zk, DiFa, Remsová Závěrečný projekt a jeho realizace v praxi zk, Doležal Praxe ve volnočasovém zařízení z, Pavlovská (volitelný) Žonglování z, Šprynar (volitelný) VI. semestr Souborná zkouška ze specializace Dramatická výchova SZk, Remsová, Pavlosvká Praxe V každém semestru I. na ZŠ, 30 hodin z, Pavlovská II. na SŠ, 30 hodin z, Remsová III. na ZUŠ, 30 hodin z, Jonášová IV. ve volnočasovém zařízení, 30 hodin z, Doležalová Závěrečná práce 20 – 30 stran textu Speciální pedagogika Široké specializační studium předpokládá hlubší zájem studenta o obor Speciální pedagogika, jelikož samotná specializace nabízí poměrně hluboké studium v oboru s možností zakončení Státní bakalářskou zkouškou v oboru Speciální pedagogika, která by se skládala z předmětů: Povinná část Integrativní speciální pedagogika Povinně volitelná část (1 pedie) Psychopedie Somatopedie Etopedie Volitelná část (+ 2. pedie) Psychopedie Somatopedie Etopedie Struktura studia a časové dotace: Ročník : 1. Semestr : 2. Délka přímé výuky: 45 minut +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | Název předmětu |Rozsah a struktura výuky/počet | Způsob |Přednášející (vyučující)| | |kreditů |zakončení| | |-------------------------+-------------------------------+---------+------------------------| |Úvod do spec. ped. |P1/PV |z |Bazalová | |-------------------------+-------------------------------+---------+------------------------| |Základy zdrav. nauk |P1 |k |Kachlík | |-------------------------+-------------------------------+---------+------------------------| |Pediatrie |P2/PV |zk |Kachlík | |-------------------------+-------------------------------+---------+------------------------| |Základy SpP 1 psychopedie|S2/PV |zk |Bazalová | |-------------------------+-------------------------------+---------+------------------------| |Základy SpP 2 somatopedie|S2 /PV |zk |Zámečníková | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Ročník : 2. Semestr : 3. Délka přímé výuky: 45 minut +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | Název předmětu |Rozsah a struktura výuky/počet | Způsob |Přednášející (vyučující)| | |kreditů |zakončení| | |------------------------+--------------------------------+---------+------------------------| |Základy SpP 3 logopedie|S2//PV |zk |Bytešníková | |------------------------+--------------------------------+---------+------------------------| |Základy SpP 4 SVPU |S2/PV |zk |Chvalinová | |------------------------+--------------------------------+---------+------------------------| |Základy SpP 5 surdopedie|S2/PV |zk |Güttnerová | |------------------------+--------------------------------+---------+------------------------| |Neurologie 1 |P2/PV |zk |Vítek | |------------------------+--------------------------------+---------+------------------------| |Psychiatrie |P2/PV |zk |Šťastný | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Ročník : 2. Semestr: 4. Délka přímé výuky: 45 minut +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | Název předmětu |Rozsah a struktura výuky| Způsob |Přednášející (vyučující)| | | | zakončení | | |---------------------------+------------------------+--------------+------------------------| |Základy SpP 6 oftalmopedie |S2/PV |zk |Hamadová | |---------------------------+------------------------+--------------+------------------------| |Základy SpP 7 etopedie |S2/PV |zk |Čech | |---------------------------+------------------------+--------------+------------------------| |Specializace 1 psychopedie|S4/PV |zk |Bazalová | |---------------------------+------------------------+--------------+------------------------| |Metodika speciálních škol 1|S2/PV |k |Bartoňová | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Ročník : 3. Semestr: 5. Délka přímé výuky: 45 minut +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | Název předmětu |Rozsah a struktura výuky| Způsob |Přednášející (vyučující)| | | | zakončení | | |----------------------------+------------------------+-------------+------------------------| |Specializace 2a etopedie |S4/PV |zk |Čech | |----------------------------+------------------------+-------------+------------------------| |Specializace 2b somatopedie|S4/PV |zk |Polášková, Zámečníková | |----------------------------+------------------------+-------------+------------------------| |Spec.ped.diagnostika |P2/PV |k |Přinosilová, Heroutová | |----------------------------+------------------------+-------------+------------------------| |Integrativní spec. ped. |S2/PV |zk |Vítková | |----------------------------+------------------------+-------------+------------------------| |Metodika speciálních škol 2 |S2/PV |zk |Bartoňová | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ + volba mezi specializací 2a etopedie a 2b somatopedie Ročník : 3. Semestr: 6. Délka přímé výuky: 45 minut +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | Název předmětu |Rozsah a struktura výuky|Způsob zakončení|Přednášející (vyučující)| |-------------------------+------------------------+----------------+------------------------| |Patopsychologie 1 |P2/PV |k |Přinosilová | |-------------------------+------------------------+----------------+------------------------| |Reedukace DMO1+ |S2/PV |z |Polášková | |-------------------------+------------------------+----------------+------------------------| |Diagnostické met. SpP 1+ |P2/PV |k |Heroutová | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ + volba mezi reedukací DMO1 a diagnostickými metodami ve spec. ped. 1 Počet přijímaných studentů: 15 V případě většího zájmu provedena přijímací zkouška.