Diagnostika SPU v 1. ročníku ZŠ Čtení d- Výkony žáka ve čtení jsou výrazně horší než v jiných oblastech; d- vázne spojení hláska – písmeno; d- žák si domýšlí text nebo ho říká zpaměti; d- obtížně tvoří slabiky, slabikuje pomalu; d- není schopen sledovat čtení spolužáků; d- projevuje se tzv. dvojí čtení; d- žákovi uniká obsah přečteného. Psaní d- Nesprávné držení psacího náčiní; d- žák není schopen provádět plynulé tahy, tlačí na pero; d- obtížně si pamatuje tvary písmen; d- písmo je nerovnané, špatně čitelné; d- přepisování je neúčinné; d- při diktování píše pouze některá písmena. Matematika d- Žák nemá utvořené číselné představy; d- neumí setřídit předměty podle daného znaku; d- obtížně se orientuje v prostoru; d- nezvládá spojení počet prvků – číslice; d- stále počítá předměty po jedné; d- nepamatuje si číslice; d- žák není schopen psát číslice podle diktátu, zapomíná je. Další obtíže d- Obtíže v soustředění; d- narušené sluchové vnímání; d- obtíže ve zrakovém vnímání; d- narušení řeči (vyjadřování, jazykový cit, slovní zásoba); d- narušeno vnímání rytmu a jeho reprodukce; d- poruchy orientace v prostoru, pravolevé orientace; d- zdánlivě nepochopitelné jednání.