DOPORUČENÁ LITERATURA I. Teoretická východiska specifických poruch učení: BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. ISBN80-210-3813-3. BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení a chování. In: PIPEKOVÁ, J. a kol.: Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN: 80-7315-120-0. BARTOŇOVÁ, M. Vzdělávání a přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: PdF MU, 2003. In: JANÍKOVÁ, V., BARTOŇOVÁ, M. Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. S. 5-21. ISBN: 80-210-3135-2. KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Screening poruch učení a psaní. In: KUCHARSKÁ, A. ed. Specifické poruchy učení a chování. Sborník 1996. Praha: Portál, 1997. MATĚJČEK, Z. Dyslexie. Jinočany: HaH, 1993, 1995. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SNP, 1991. MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. ISBN: 80-7178-033-4. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni základní školy a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. ISBN: 80-7311-000-8. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha. Portál, 1997. ISBN: 80-86473-23-6. POKORNÁ, V. Diagnostika specifických poruch učení. In: DUBLINSKÝ, J., HADJMOUSSOVÁ, Z. Diagnostika pedagogicko-psychologického poradenství. Praha: UK, 2002. ISBN: 80-7290-101-X. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1996. ISBN: 80-85282-70-4. SELIKOWITZ, M. Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada, 2000. ŠAFROVÁ, A.: Specifické poruchy učení a chování. In: PIPEKOVÁ, J. a kol.: Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN: 80-85931-65-6. TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti (Jak jednat s velmi neklidnými dětmi.) Praha: Portál, 1997. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Specifické poruchy čtení, psaní, a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003. ISBN: 80-7178-8000-7. Odborné časopisy: Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: UK. Výchovné poradenství. Zpravodaj Institutu Pedagogicko-psychologického poradenství ČR a Asociace poradenských pracovníků ve školství. Praha: IPPP. II. Reedukace SPU BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení. Brno: MU, 2005. MATĚJČEK, Z. Dyslexie. Jinočany: H&H, 1995. POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 1998. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. VÝUKOVÉ MATERIÁLY PRO ŽÁKY S SPU, MATERIÁLY K REEDUKACI SPU Dyslexie BEDNÁŘOVÁ, J. Čteme se skřítkem Alfrédem. Čtení s porozuměním a hry s jazykem. BEDNÁŘOVÁ, J. Čtení pro mě. Čtenářské tabulky I, II, III. EMMERLINGOVÁ, S. Když dětem nejde čtení I. Čtení slov s otevřenou slabikou. EMMERLINGOVÁ, S. Když dětem nejde čtení II. Čtení slov s uzavřenou slabikou. MICHALOVÁ, Z. Čítanka pro dyslektiky I – IV. MICHALOVÁ, Z. Základy čtení I, II. SVOBODA, P. Zábavná cvičení pro rozvoj čtení. Oční pohyby, rozlišování znaků a písmen. ZELINKOVÁ, O. Čtení mě baví II. Přelet Atlantiku. Martinův sen. Dysgrafie BEDNÁŘOVÁ, J. Mezi námi pastelkami. Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 3 do 5 let. 1. díl. BEDNÁŘOVÁ, J.Co si tužky povídaly. Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let.2. díl. BEDNÁŘOVÁ, J. Na návštěvě u malíře. Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 5 do 7 let. 3.díl. BEDNÁŘOVÁ, J., Šmardová, V. Rozvoj grafomotoriky. Jak rozvíjet kreslení a psaní. LINC, V. Psaní jako hraní I., II. Rozcvičovací listy. PPP v Brně. Dysortografie BEDNÁŘOVÁ, J. Psaní s hraním. Tabulky pro nápravu dysortografických chyb. Treuová, H. Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce I, II. Publikace nakladatelství Tobiáš: Český jazyk s Tobiášem… Publikace nakladatelství Nová škola: Opakujeme …. a další…. Dyskalkulie BEDNÁŘOVÁ, J. Počítání soba Boba. Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení od 3 do 5 let. 1. díl. BEDNÁŘOVÁ, J. Počítání soba Boba. Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení od 4 do 6 let. 2. díl. BLAŽKOVÁ, R a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. MICHALOVÁ, Z. Rozvoj početních představ I, II, III. NOVÁK, J. Dyskalkulie, specifické poruchy počítání. Metodika rozvíjení početních dovedností. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. SIMON, H. Dyskalkulie. Jak pomáhat dětem, které mají potíže s početními úlohami. Praha: Portál, 2006. ADD/ADHD Blahutková, M. a kol. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: MU, 2005. Munden, a., arcelus, j. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2002. Riefová, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. Sefrontein, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999. žáčková, h., Jucovičová, D. Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro rodiče a vychovatele. Praha: D + H, 2005. Další… JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., SOVOVÁ, H. Specifické poruchy učení na 2. stupni ZŠ. Praha: D+H, 2003. kirbyová, a. Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. sindelarová, b. Předcházíme poruchám učení. Soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 2003. smutný, r., šafrová, a. Využití výpočetní techniky při reedukaci specifických poruch učení. Brno: Paido, 1997. Šimonovy pracovní listy. zelinková, o. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2006.