Speciální pedagogika 2 Specifické poruchy učení (okruhy ke zkoušce) Teoretická část: § Definice specifických poruch učení. § Charakteristika a projevy jednotlivých dysporuch. § Příčiny (etiologie) SPU. § Vzdělávání žáků se SPU ve školství ČR, legislativa. § Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě základní školy. § Hodnocení a klasifikace žáků se SPU. § Prevence SPU, deficity dílčích funkcí, screening SPU. § Depistáž SPU, diagnostika v běžné třídě základní školy. Školní dotazník. § Diagnostika specifických poruch učení, diagnostické metody. § Osobnostní specifika osob se SPU (city, volní vlastnosti, komunikace, socializace). § Charakteristika lehké mozkové dysfunkce (LMD), poruchy pozornosti (ADD), poruch pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Příznaky, projevy. § Základní informace o reedukaci SPU. Praktická část: § Možnosti, metody a formy reedukace: - dyslexie, - dysgrafie, - dysortografie, - dyskalkulie, - dyspraxie, - AD/HD, - zrakového a sluchového vnímání. § Výuka cizího jazyka. § Možnosti využití počítačů ve reedukaci SPU.