Náměty pro seminární práce 1. Výkonová motivace učitelů ve vztahu k duševnímu zdraví 2. Učitelé a optimismus 3. Harmonie nebo chaos v učitelské profesi 4. Spolupráce, kooperace žáků a orientace na vzájemnou pomoc 5. Rozhovor a diskuse z didaktického hlediska 6. Didaktické dovednosti a jejich dotváření individualitou učitele 7. Reakce učitele na chybný výkon žáka 8. Taxonomie učebních úloh (otázek) 9. Učitel a jeho místo v prevenci násilí ve škole 10. Vliv časového stresu na zatížení učitelů 11. Psychická zátěž učitelů 12. Využití počítačů ve výuce, výukové programy 13. Rozvíjení autoregulace učení žáků 14. Styly učení a možnosti jejich rozvíjení 15. Metody pedagogické diagnostiky 16. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků 17. Zdravotní rizika při pedagogické práci 18. Hodnotové orientace současných studentů středních a vysokých škol 19. Přístupy k žákům s nápadným resp. rušivým chováním 20. Negativní sebehodnocení a jeho příčiny 21. Výchova v podmínkách demokracie 22. Nadprůměrně nadaný žák – podněty pro práci s nadprůměrně nadaným žákem 23. Efektivní výchova jako výslednice spojení teorie s praxí 24. Typy výuky 25. Fáze výuky 26. Moderní výukové metody: e-learning 27. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce 28. Pedagogická diagnostika 29. Práce s nejistým až úzkostným žákem 30. Základní aspekty chování