▪ Definice didaktiky a její rozbor, předmět didaktiky českého jazyka, vztah didaktiky českého jazyka k ostatním vědním oborům
▪ Cíle a úkoly jazykového vyučování, pojetí vyučování češtiny v současnosti
▪ Pojetí předmětu český jazyk v učebních osnovách pro 1. st. ZŠ a v RVP
▪ Metody práce učitele v hodinách českého jazyka
▪ Současné učebnice mateřského jazyka a další učební pomůcky
▪ Organizace jazykového vyučování – plánování, typy a struktura hodin jazykového vyučování, příprava učitele na vyučovací hodinu
▪ Jazyková výchova v 1. ročníku
▪ Zvuková stránka jazyka
▪ Pravopis a jeho druhy, prověřování a hodnocení pravopisu
▪ Nauka o slově
▪ Slovní druhy, osvojování jmenných a slovesných kategorií
▪ Učivo o větě jednoduché a souvětí, druhy vět podle postoje mluvčího
▪ Učivo o řeči přímé a nepřímé
HAUSER, P., KLÍMOVÁ, K. a kol. Didaktika českého jazyka pro 2. st. ZŠ. Brno: MU, 2007.
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SPN, a. s., 1998.
HAUSER, P. a kol. Slovník jazykovědné terminologie. Brno: Nová škola 2001.
KLÍMOVÁ, K., KNESELOVÁ, H. Texty ke korekturám. Brno: MU 2001.
RVP pro základní vzdělávání
Podmínky k zápočtu:
Pravopisná korektura textu