SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ (okruhy ke zkoušce) § Definice specifických poruch učení. § Charakteristika jednotlivých poruch (čtení, psaní, počítání, kreslení, hudebnosti, obratnosti). § Příčiny (etiologie) SPU. § Charakteristika lehké mozkové dysfunkce (LMD), poruchy pozornosti (ADD), poruch pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). § Prevence SPU, deficity dílčích funkcí, screening SPU. § Depistáž SPU, explorace (pozorování, rozbor prací žáků) v běžné třídě základní školy. § Poradenství, diagnostika specifických poruch učení. § Vzdělávání žáků se SPU ve školství ČR, legislativa týkající se SPU. § Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě základní školy, hodnocení a klasifikace žáků se SPU. § Osobnostní specifika osob se SPU (city, volní vlastnosti, vyjadřování, socializace). § Základní informace o reedukaci SPU (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie).