Vávrová Gabriela 6. ročník Téma hodiny : Krizová situace – šikana Časová dotace : 45 min. 1. teoretická část : 10 min. a) Výklad učitele : - vysvětlení pojmu šikana, kde se sní můžeme setkat. - Základní charakteristika šikany. - Vysvětlení pojmů : agresor a oběť - Kam se obrátit v případě téhle krizové situace, kdo může pomoci – upozornit na existenci dětských krizových center a linky důvěry. Informovat o tom, kde se nacházejí a případně sdělit telefonní čísla v místě jejich bydliště. b) Diskuze žáků na témata : 15 min - Setkali jste se někdy se šikanou? - Dokázali by jste se zastat slabšího spolužáka? A jakým způsobem? - Jaké myslíš, že jsou charakteristické vlastnosti agresora a oběti? - Jaký trest by jste navrhovali pro agresora? 2. Praktická část : 20 min. - Žáci by ve skupinkách cca po 5 dostali papír o velikosti A3, na kterém by byl nadpis šikana a dva podnadpisy : agresor a oběť. - Dále by na vystřihané kartičky napsali typické vlastnosti pro agresora a pro oběť, ty by pak vlepovali pod příslušný podnadpis. - Také by si tam žáci zapsali důležitá telefonní čísla : krizových center, linky bezpečí, apod . - Plakáty by si pak mohli vystavit ve třídě. ŠIKANA Agresor Oběť Hrubost zamlklost Touha po moci nízké sebevědomí Zlomyslnost osamělost atd. Pomoc : u rodičů, u učitele, linka bezpečí – tel :