Zdravý životní styl Lenka Doležalová Radka Jelínková Projekt pro 3. ročník Z Podle RÁMCOVÉHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU: * - Vzdělávací oblasti: Člověk a jeho svět * - Tématický okruh: Člověk a jeho zdraví * - Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova * - Integrace mezi vzdělávacími obory: Lidé kolem nás * Místo realizace: třída * Časová dotace: 1 týden * Pojmy opěrné: - jídlo, pití, dýchání,… * Pojmy nové: - bio potraviny * Dovednosti: - vyhledávání informací z textu, čtení, psaní * Didaktické prostředky: Kartičky s rozstříhanými větami Nakopírovaný text Vzorky zeleniny a ovoce Kompetence Kompetence k učení: * Žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě Kompetence k řešení problémů: * Žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen je obhájit, uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí a výsledky svých činů zhodnotí Kompetence komunikativní: * Žák naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje Kompetence sociální a personální: * Žák přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, oceňuje zkušenosti druhých lidí, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají Výchovně vzdělávací cíl * Žák uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví 1. den – hodina českého jazyka Myšlenková mapa Křížovka * Mrkev patří mezi ………………. ZELENINU * Semena rostlin vyséváme do PŮDY * Říká se, že ………………………. RYBY bystří rozum. * Během dne se má jíst ……… PRAVIDELNĚ * Jablko patří mezi ………………..OVOCE * Prvním jídlem dne je …………. SNÍDANĚ * Potom by následovala diskuse na téma Zdraví, největší poklad 2. den – hodina prvouky * Rozdání rozstříhaných vět do dvojic. Děti je měly správně sestavit. Čistota půl zdraví. Kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Pospíchej pomalu. Čas k dílu, čas k jídlu. Jez do polosyta, pij do polopita a vyjdou ti dlouhá léta. Snídani sněz sám, s obědem se rozděl s kamarádem a večeři dej nepříteli. * Vysvětlení významu těchto vět * Získávání poznatků o bio potravinách + ukázka jejich označení 3. den – hodina čtení * Rozdělení do čtyř skupin Získávání informací o ovoci a zelenině z rozdaných textů Prezentace poznatků ostatním skupinám 4. den – hodina prvouky * Ochutnávka * Vytvoření zásad zdravého života 5. den – hodina výtvarné výchovy * Shrnutí celého týdenního projektu * Tvorba plakátů zdravé stravy * Prezentace ostatním skupinám * Zhodnocení projektu Děkujeme za pozornost.