PdF MU Brno Učitelství 1. stupně Z� Název integrované výuky: Výživa Pro 1. ročník Z� Student: Lucie Jeská, JanaVlachová Typ studia: PS Skupina: E Ročník: 5. Školní rok: 2008/2009 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho zdraví Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Integrace mezi vzdělávacími obory: Matematika, Český jazyk, Prvouka, Hudební výchova, Tělesná výchova, Pracovní výchova Kompetence: Kompetence k učení, Kompetence k řešení problémů, K. komunikativní, K. sociální a personální, K. občanské, K. pracovní VVC: žák vyjmenuje pravidla zdravé výživy a uvede možné následky jejich nedodržování, dokáže vybrat zdravé potraviny, jež jsou potřebné pro zdravý vývoj dítěte, dokáže sestavit potravinovou pyramidu Místo realizace: třída Časová dotace: 5 vyučovacích hodin ÚVOD Motivace: Jak pejsek s kočičkou dělali k svátku dort 1.Práce ve skupinkách : • Matematické puzzle • Zdravé X Nezdravé potraviny • Odkud to je? • Poznávání potravin podle čichu, chuti, hmatu 2. Písničky, kde se objevují potraviny. (např. To je zlaté posvícení; Pekla vdolky; Cib, cib, cibulenka; Čerešničky; Jedna, dvě, tři, čtyři, pět; ….) 3. Reklamní letáky 4. Dramatizace – Hra na restauraci 5. Kruhy- zdravé a nezdravé potraviny 6. Pracovní list ZÁVĚR • Náš zdravý dort - sestavení potravinové pyramidy Děkujeme za pozornost!