Je vše co nám chutná zdravé? 3. ročník základní školy Je vše co nám chutná zdravé? Typ projektu: týdenní, školní Smysl projektu: poznat co je pro mé tělo zdravé a nezdravé Výukové metody: rozhovor, diskuse, beseda, práce s textem, počítačem, výtvarná činnost, did. hry, prezentace výtvorů Cíle: Kognitivní: n získá informací o správném režimu dne n dokáže vybrat zdravou a nezdravou stravu Psychomotorické: n vystřihuje a lepí obrázky n kreslí Afektivní: n vyjádření svého názoru n zdůvodní a obhájí svůj názor Sociální: n spolupráce ve skupině n prezentace a obhájení svého výtvoru 1. den Ota n motivace písničkou „Představte si představte si…“. n seznámení dětí s Otou a Pavlem n kontrola zdravé a nezdravé svačiny n výživová pyramida n plakát – přiřazení dalších potravin k Otovi a Pavlovi n zadání domácí přípravy n Pavel 2. den n hra na rozdělení do čtyř skupin n vystřihování potravin z letáků n výběr co je zdravé a co je nezdravé n vytvoření zdravé a nezdravé mísy n přiřazení mís k Otovi a Pavlovi n rozhodnutí zdůvodní dalším skupinám n zadání týdenního úkolu a vytvoření šablony 3. den n beseda s odborníkem na zdravou výživu - rozprava o režimu dne - frekvenci stravy - rozbor vytvořených mís - atd. 4. den n práce s internetem – nalezení jídelníčku n rozbor nalezeného jídelníčku n seznámení s jídelníčkem a jeho korekce ostatním skupinkám 5. den n úvod hodiny didaktickou hrou n ve skupině práce se svými jídelníčky n každá skupina připraví zdravý jídelníček n prezentace vytvořeného jídelníčku n závěrečný kontrolní pracovní list Výstup projektu n Skupinové vytvoření zdravého jídelníčku a jeho prezentace ostatním skupinám Děkujeme za pozornost