Téma: Jak se chováme v silničním provozu? (Prevence úrazů) 1.blok – 45 min. n Motivační hra – hádej písmena Ø Prevence úrazů - význam Ø Kde se nám může úraz stát? atd… § Děti ve skupinách zaznamenávají na arch papíru. Ø Pexeso – najdi dvojici § DÚ:při cestě ze školy a do školy sleduj chování ostatních lidí v silničním provozu. Která místa jsou pro tebe nebezpečná? Jaká bys navrhl opatření? Jakých chyb se lidé nejčastěji dopouštějí? 2.blok – 45 min. § Křížovka – opakování znalostí – tajenka účastník silničního provozu § Práce v kruhu: na koberci: rozhovor – (DÚ),nebezpečná místa, opatření § Práce v lavicích: každý má svoji mapu, do které zaznamenává svojí cestu do školy § Práce v kruhu před magnetickou tabulí – na tabuli stále pověšena mapa – děti chodí k tabuli a podle své mapy zanáší na společnou mapu, místa, která se jim zdají nebezpečná 2. blok n Společné plánování vycházky – nejbezpečnější cesta Seznámení s úkoly k vycházce n → zaznamenávání značek do předem připravené tabulky; n → zaznamenávání počtu aut za určitý časový úsek ( 5 min.) na předem určeném místě n Mezipředmětové vztahy: matematika vlastivěda 3.blok - 90 min. n Realizace vycházky – plnění úkolů n Návrat do školy – zanesení výsledků do tabulek n Tvoření slovních úloh 4. blok – 135 min. n Motivace – proběhne v hodině čj – hledání slov ve větách – př. Označ každý strom v lese. n Vv - práce ve skupinách – tvoří plakát povinné cyklistické výbavy n Využití internetu – kontrola plakátu n Prezentace před spolužáky 5.blok – 45 min. n Rozdělení do skupin – zadání úkolu – výroba značek n Poznávání značek – práce v kruhu – přiřazování názvu k značce – co znamená n Simulace silničního provozu ve třídě, využití značek – reakce na ně ( po skupinách) 6. blok – 60 min. n Motivace: v čj – Jarní výlet – příběh, odpovědi na otázky n Cyklista v dopravním provozu – práce s internetem – programy dopravní výchovy 7. blok – 90 min. n Čj – Dle obrázku napiš příběh, co se stalo; práce ve skupinách n První pomoc: - Názorná ukázka – důležitá telefonní čísla, malá ošetření – odřeniny – dezinfekce, obvazování… - Rozdělení do skupin – ošetření spolužáka - Resuscitace 8. blok – 90 min n Nácvik divadla dle vymyšlených příběhu ( důležitá čísla, první pomoc, kontrola kola,…) n Ukázka nacvičeného divadla před ostatními skupinami. 9. Blok – 90 min. n Vytvoření hry – Riskuj Ø Zpracování otázek a odpovědí týkajících se silničního provozu 10. Blok – 4 hodiny Výstava – stánky se značkami - plakát cyklistické výbavy - mapa města – bezpečná cesta - hra riskuj - představení nacvičeného divadla Užitečné internetové adresy n http://www.besip.cz n http://www.detstvibezurazu.cz/ n http://www.urazydeti.cz/