Ze2MP_VPx3 Výuková praxe 3 Anotace Tato praxe by měla ukázat, jak umí studenti – budoucí učitelé zeměpisu aplikovat všechny své teoretické poznatky (odborné, didaktické, pedagogicko-psychologické atd.) do praxe – do vyučování zeměpisu v 6. – 9. ročníku na různých typech škol. Nadaní studenti mohou tuto praxi vykonat při integrovaném terénním vyučování na odborném pracovišti sekce přírodních věd v obci Jedovnice. Anotace v angl. Osnova - Vedení pedagogického deníku. - Hospitace v hodinách zeměpisu – vedení zadaných hospitačních záznamů. - Realizace vlastních projektů ve vyučování. - Samostatné výstupy ze zeměpisu – rozbor odučených hodin. - Při integrovaném terénním vyučování připravovat a dohlížet na samostatnou činnost žáků. - Dotazníkové šetření ohledně zpětné vazby pro učitele. Osnova v angl. Literatura Program základního vzdělávání RVP Učebnice zeměpisu. Atlas světa a ČR. Hofmann, E. a kol.(1999): Jedovnice a okolí (modelová oblast pro terénní vyučování). Brno, CERM, 128 s. Časopisy : Geografické rozhledy, Biologie-Chemie-Zeměpis, Geographische Rundschau, Praxis Geographie, Journal of Geography, Time, GEO-INFO. Učebnice zeměpisu (geografie) www. stránky Požadavky k ukončení : 1. Během praxe odučíte celkem 14 h z předmětu zeměpis. 2. Odevzdáte přípravy podle modelu v učebních materiálech. 3. Hospitační záznamy budete mít jen u tříd, kam půjdete učit. 4. Vyhodnocení dotazníkového šetření – viz příloha. Úkol : Zjisti alespoň u jednoho odučeného tématického celku následující reakce žáků. Profesní rozvoj – Tento arch umožní sledovat zpětnou vazbu od žáků. Učitel tím zjistí, zda žáci látku pochopili a z kterého tématu si odnesli znalostí a dojmů. Navíc se ve třetí otázce dozví, které metody jsou žákům nejblíže či naopak a učiteli se tak umožní využít individuálního přístupu k žákům. K jednotlivým otázkám může učitel doplnit témata jak z fyzické tak ze socioekonomické geografie. Např. jak moc tě bavilo studium o Africe, JAR, apod. Samozřejmě, že při hodnocení témat z fyzické geografie se musí dosadit jiné atributy do levého sloupce! Dotazník můžete modifikovat. 1. Jak moc tě bavilo učivo o……… vůbec ne málo normálně bavilo velice bavilo celé téma postřehy z … populace města život v… 2. Jak moc si myslíš, že ses naučil/la o následujícím tématu? Nic málo docela dost velmi mnoho představy o … demografie sídla život 3. Jakým způsobem se ti nejlépe učilo? špatně lépe dobře výborně samostatná práce práce ve dvojici práce ve skupině třídní diskuze práce s učebnicí práce s fotkami počítačová prezentace video mapy, atlasy práce s tabulkami, diagramy, apod. stavění modelů