D2 Cílem semináře je seznámit studenty, jak budou žákům předkládat učivo planetární a fyzické geografie. Na tomto základě si učivo zařadí do vlastního ŠVP. Didaktická analýza výše uvedených tematických celků vychází jednak se znalostí systému geografických věd. Podává teoretické a metodologické základy, včetně vývoje geografických ideí, geografických objevů, historie geografie, seznamuje s~informačními systémy a geografickými standardy. Těžiště přípravy je orientováno na planetu Zemi v~globální dimenzi a na její subsystémy (atmosféra, hydrosféra, litosféra, pedosféra, biosféra), přičemž dominantní postavení má sféra života na souši a v~oceánech, tj. biosféra, členěná na environmentální regiony. Přiměřenou úlohu zaujímají geologické disciplíny. Přípravu prolíná problematika ochrany a tvorby životního prostředí a globální proměny planety Země. Žáci jsou seznamováni s~působením fyzickogeografických faktorů, které vytvářejí způsobilost biosféry pro uchování životního prostředí pro všechny formy rostlinstva a živočišstva včetně člověka. Tento tematický celek má velmi silné mezipředmětové vazby s~ostatními předměty přírodovědné oblasti. Cvičení č.1: Popis struktury fyzickogeografické sféry, jednotlivé dílčí disciplíny, se kterými ostatními disciplínami souvisí. Cvičení č.2: Popsat jednotlivé složky a jejich vliv na člověka Cvičení č.3: Jaká zaměstnání se týkají jednotlivých FG disciplín. Cvičení č.4: Zeměpisná olympiáda- kategorie - 6. třída Z� Práce bez atlasu: Práce s atlasem: Cvičení č.5: Zeměpisná črta Cvičení č.6: Překlad ppt prezentace - tsunami Cvičení č. 7: prohlídka webových stránek FG Strahlera http://bcs.wiley.com/he-bcs/Books?action=chapter&bcsId=2190&itemId=047167950X&chapterId=17813