ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY PŘÍRODOPISU Charakteristika: n Uspořádání podmínek výuky tak, aby bylo možné využít potřebné vyučovací metody a materiální prostředky n Uspořádání vyučovacího procesu Sociální povaha: n INDIVIDUÁLNÍ FORMY VÝUKY - učitel řídí - koordinuje práci žáka - individualizace vzdělávacího procesu - vysoká efektivita výuky n Využití? n HROMADNÉ FORMY VÝUKY - žáci pracují ve větším kolektivu, vzkonávají obdobné činnosti, práce v přesně vymezeném čase - stálá skupina žáků (třída, ročník), stabilní rozvrh n Využití? n SKUPINOVÉ (KOOPERAČNÍ) FORMY VÝUKY - v rámci třídy - menší skupinky žáků (3 - 5 členů) - spolupráce při řešení problematiky - vzájemné interakce - homogenní, heterogenní n Pravidla? n Etapy? n Využití? Normativní hledisko: n Vyučovací hodina n Vycházka n Exkurze n Beseda n Laboratorní práce n Práce na školním pozemku n Ostatní mimotřídní a mimoškolní činnost Doba trvání: Děkuji za pozornost.