Test – Ontogenetická psychologie/Vývojové zvláštnosti dětí Počet bodů: /48 Datum: Jméno: 1. A) Co mají společné psycholog S.Freud a filosof J.J. Rousseau v názorech na vývoj člověka? (0-2 body) B) Co je to fylogeneze? (0-2 body) 2. Co všechno (jaké faktory) může způsobit poruchy vývoje v prenatálním období? (0-1-2-3-4body) . 3. Adaptační reflexy- co to je, kdy to je, k čemu to slouží...(0-2-3-4 body) 4. Co to je intuitivní rodičovské chování? Autor této koncepce? (0-2-3-4 body) 5. Období vzdoru u batolat – popište, vysvětlete... jaká je výchovná strategie? (0-2-3-4 body) 6.Vývoj kresby od 1 roku do vstupu do školy.(0-2-4-6-8 bodů) 7.. Dítě poslouchá pravidla, protože jsou posvátná a neměnná- o jaké stádium morálky se jedná? Autor? (0-1-2 body) 8. Anální stádium u Freuda (0-2-3- 4 body) 9. K uvedeným příjmením napište několika slovy s čím jsou spojeny ve vývojové psychologii. Př. : Darwin.... evoluční teorie (0-2-4-6-8 bodů) Brazelton........ Gesell............. Leboyer........ Bowlby......... 10. Nejméně pěti smysluplnými větami napište co vám utkvělo z četby knihy A.Freudové o Obranné mechanismy o adolescenci.(0-3-4-6 bodů)