Vyhodnocování odpovědí z rozhovoru V rozhovoru byla respondentům předložena otázka, která žádala odpověď, proč žáci během vyučování napovídají. Níže je uvedena část výpovědí respondentů. Aby byly odpovědi přehledné (některé se překrývají), je potřeba je kategorizovat (přiřadit každé výpovědi číslo nebo písmeno). Seskupte odpovědi do vhodných skupin (okruhů) podle kategorií. Každý okruh výstižně nazvěte. Proč žáci během vyučování napovídají? Kategorie Výpověd Snaží se pomoci spolužákům. Chtějí se ukázat. Chtějí se vytáhnout před učitelem. Chtějí poutat pozornost učitele. Chtějí ukázat, že to ví. Je to pomoc kamarádům. Je to z lítosti vůči spolužákovi, který neumí odpovědět. Vědí, že i kamarád mu pomůže. Dělají to ze zábavy. Snaží se pomoci tomu, kdo odpovídá. Pomáhají někomu, aby i on pomohl, když to budou potřebovat. Chtějí vyhrát nad učitelem. Nechtějí nechat spolužáka, aby se ztrapnil. Aby ukázali, že jsou moudřejší než ten, kterému napovídají. Aby ukázali, že mají odvahu. Chtějí upoutat na sebe pozornost. Chtějí se předvádět před ostatními. Aby spolužáka záměrně zmátli. Aby si učitel věděl, že vědí. Nedokáží ztlumit svůj temperament. Aby naštvali učitelku. Nevím. Kolik kategorií se objevilo? Kolik okruhů výpovědí kategorie vytvořily? Vhodné názvy okruhů: