Masarykova univerzita v Brně Teorie a didaktika výchovy ke zdraví Návrh projektu Vypracovala:Jana Vařechová Učitelství pro 1. st. ZŠ, KS, skupina: B2, 9. semestr učo: 174182 Návrh projektu Dětství bez úrazů Realizace projektu: 1. ročník Organizace projektu: * na ulici * na zahradě * ve třídě Typ projektu: · Podle organizace: vícepředmětový · Podle navrhovatele: uměle připravený · Podle délky: dlouhodobí · Podle prostředí: školní · Podle účelu: získávání dovedností · Podle počtu zúčastněných: společný Smysl projektu: Seznámení dětí s možným nebezpečím úrazů. Cíle: * Sociální: – rozvoj komunikačních schopností – spolupráce ve skupinách * Kognitivní: – děti znají nebezpečí úrazů, kde se mohou přihodit – jaké situace, předměty a chování mohou být nebezpečné a proč – ví jak je rozeznat – jak se v případě úrazu zachovat * Afektivní: – prezentace Výukové metody: * metoda slovní * metoda praktická * didaktické hry * metoda názorná * pohybové hry Činnosti: * pohybové hry * dramatizace * výtvarná činnost * didaktické hry * vyprávění příběhů Pomůcky: * pracovní listy, výtvarné potřeby, pexeso, míč – sportovní potřeby, obrázky, balicí papíry, omalovánky, maňásek Způsob prezentace: * prezentace ve skupinkách * prezentace skupinek před třídou * všechny výtvory vystaveny na nástěnce Způsob hodnocení: Bude probíhat průběžné hodnocení dětí ve skupinkách. Celkové hodnocení a jejich snaha. Nakonec budou všichni pochváleni za práci. Kritéria hodnocení: * z hlediska správnosti informací * z hlediska aktivity při práci * z hlediska spolupráce