Výukový projekt pro 1. třídu JAK POMOCI PUMPRLÍNOVI? Anna Šálková Kristýna Stejskalová Zuzana Svobodová Lucie Kyselicová 2009/2010 Smysl projektu a výstup l Děti se seznámí se zásadami zdravého životního stylu, získají poznatky, jak správně pečovat o své zdraví. l Děti vyrobí plakát týkající se zdravého životního stylu, ten bude vystaven. Cíle kognitivní žáci: l správně pojmenují části lidského těla l rozliší od sebe zdravé a nezdravé jídlo l uvedou aspoň 5 zdravých a nezdravých jídel l vysvětlí, co je zdraví škodlivé a co mu naopak prospívá l znají zásady denní hygieny l chápou smysl správného režimu dne l rozumí výživové pyramidě l vědí, jak se vhodně obléci vzhledem k počasí l Afektivní: žáci: l vyjádří a obhájí vlastní názor l vysvětlí, proč pečovat o své zdraví l Psychomotorické: žáci: l vyrobí plakát týkající se zdravého životního stylu l dodržuje zásady bezpečného chování l reaguje správně na pokyn učitele při rozcvičení l vžije se do role skřítka Pumprlína při dramatizaci l Sociální: žáci: l při práci používají „půlmetrový“ hlas l akceptuje jemu určenou roli ve skupině l PRŮBĚH PROJEKTU Na začátku dne rozcvička a protažení, následuje obkreslení jednoho žáka a popis částí těla Poslech motivačního dopisu od skřítka Pumrplína Dramatizace příběhu Vytvoření myšlenkové mapy- Jak pomoci Pumprlínovi? Hotová myšlenková mapa Vystřihování jídel z letáků… …a jejich třídění na zdravá a nezdravá Sestavení výživové pyramidy a její následná konzultace s učiteli PřestávkaJ Kresba oblíbeného jídla- Zdravé? Nezdravé? Tvorba plakátu- zdravá a nezdravá část, rady Pumprlínovi, dopisy, obrázky jídel… Rozhovor s dětmi l - povídání (děti sedí kolem plakátu)- o režimu dne, o pravidelném stravování a pohybu (kdo sportuje?), o denní hygieně, o jídlech vhodných ke snídani, obědu, večeři, o vhodném oblékání vzhledem k počasí l - rozpoznání situace, kdy je nutné jít k doktorovi, jak se u doktora chovat, dramatizace- tři vybraní žáci předvádí modelovou situaci návštěvy u doktora (lékař, pacient, sestřička) l - rozhovor- ověření výsledků projektu- vyjmenujte 5 zdravých a nezdravých jídel, shrňte rady pro Pumprlína Prezentace plakátu- vyvěšení plakátu na nástěnku na chodbu