ÚVOD DO PSYCHOLOGIE MSBP_SUPS - SEMINÁŘ STRUKTURA HODINY  Vyučující  Podmínky pro získání zápočtu  Organizace – zadání aktivit VYUČUJÍCÍ  Mgr. Tereza Škubalová: terskub@mail.muni.cz  Konzultační hodiny: Pondělí 17.05 – 17.55, katedra psychologie Poříčí 31, 1. patro Jindy po předchozí domluvě e-mailem.  Materiály k předmětu budou umístěny v ISu: Student/Studijní materiály/MSBP_SUPs PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU  100% účast (kromě případů omluvených absencí od lékaře, či nešťastných událostí)  dodržení smluveného data prezentace  aktivita na seminářích:  Příprava posteru/pojmové mapy ve dvojicích – vybraná témata rozšiřující učivo z přednášek  do 15.10. do Odevzdávárny k předmětu umístit anotaci k posteru (Název + Kdo, Co, Proč, Z čeho)  odevzdání seminární práce do 10.12. taktéž do Odevzdávárny TÉMATA SEMINÁRNÍCH PRACÍ 1. Srovnání vybrané české a zahraniční pohádky z psychologického hlediska 2. Srovnání vědeckého a populárního článku na podobné psychologické téma 3. Vlastní téma srovnatelné náročnosti na zpracování odsouhlasené vedoucí semináře POKYNY KE ZPRACOVÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE o styl: odborná esej o původní text zaměřený na vybrané téma o text podložený odbornou literaturou dodržující citační standardy o text zachycující osobní přístup autora, úhel pohledu, kritický názor o rozsah 4 normostrany (http://cs.wikipedia.org/wiki/Normostrana) o použít alespoň 2 tištěné zdroje – seriózní publikace K POSTERŮM  Forma plakátového sdělení – jasná, srozumitelná, přehledná (na první pohled viditelné co je hlavní část, odkud kam se má číst)  Nadpis čitelný z 5-10 metrů (font 70-80)  Text čitelný ze 2 metrů (font 30-50)  Textová část max 500 slov – asi jen ¼ z celku  Využití funkčních grafických prvků (nesou obsah) – ½ prostoru  Nepřeplácat - prázdné místo ¼ i více  Při prezentaci nečíst, ale využít jako vizuální pomůcku POJMOVÉ MAPY  Mind Maps  Kognitivní mapy  Mentální mapy  Sémantické mapy  Vědomostní mapy  Mapy mysli  Pavučina  Inspirace LITERATURA K FORMĚ POSTERŮ I SEMINÁRNÍCH PRACÍ  Bajer, L. (2010) Není mapa jako mapa. Ke stažení: http://www.modernivyuka.cz/ucitel/Kesta%C5%BEen%C 3%AD/tabid/379/language/cs-CZ/Default.aspx  Buzan, T. (2007). Mentální mapování. Praha: Portál. (k přípravě posterů)  Šandlerová, J. (2007) Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon.  Šesták, Z. (2000). Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia. ZÁKLADNÍ PUBLIKACE  Atkinsonová a kol (2003). Psychologie. Praha: Portál.  Říčan, P. (2008). Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál.  Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.  Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003.  Nakonečný, M. (2000). Lidské emoce. Praha: Academia.  Malá, E., Pavlovský, P. (2002). Psychiatrie. Praha: Portál.  Vágnerová, M. (2003). Úvod do Psychologie. Praha: Univerzita Karlova. Pomocné zdroje  HARTL, P.; HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.  Internet (wikipedia apod.) POMOCNÉ ZDROJE Ústřední knihovna Pedagogické fakulty http://www.ped.muni.cz/wlib/ - Elektronické zdroje/Databáze/EBRARY - Výuka/RING - Rukověť informačně gramotného studenta PdF http://moodlinka.ped.muni.cz Portál pro podporu informační gramotnosti (sekce plagiátorství) http://www.infogram.cz/ Psychologické zdroje http://www.sprig.cz/docs/PsychDnyText.pdf Osvěžení pravidel pravopisu: http://prirucka.ujc.cas.cz/