Integrativní speciální pedagogika

5. Rámcová vzdělávací program pro základní vzdělávání; 6. RVP ZV (žák se speciálními vzdělávacími potřebami); 7. RVP ZV (podmínky pro vzdělávání žáků se zdravotním postižením)

 

Základní literatura:
 
Charakteristika ZV:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. s. 11
 
Cíle RVP ZV:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. s. 12-13
 
Klíčové kompetence:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. s. 14 - 17, 19
 
Vzdělávací obsah vzdělávacích oborů:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. s. 18-19  
 
Průřezová témata:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. s. 90-103 (na stranách 90-103 se seznamte s charakteristikou PT a tématy)
 
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. s. 108-109
·          Zákon 561/2004 Sb. o základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, par. 16
 
Podmínky pro vzdělávání žáků se SVP:
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005, s. 109, 110
·          Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: VÚP, 2005, s. 84-87
 
Individuální vzdělávací plán:
·          Zákon 561/2004 Sb. o základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, par. 18
·          Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, par. 6 
·          Štréblová, M. Individuální vzdělávací plán pro žáky s pokyny k tvorbě. Portál RVP. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/SV/2998/INDIVIDUALNI-VZDELAVACI-PLAN-PRO-ZAKY-SE-ZDRAVOTNIM-POSTIZENIM-S-POKYNY-K-TVORBE.html/