Integrativní speciální pedagogika

1. Integrace/inkluze

 

Doporučené zdroje:

MÜHLPACHR, P. Fenomén integrace v kontextu koncepce Vzdělávání světa. In VÍTKOVÁ, M. Integrativní (školní) speciální pedagogika. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-214-2359-5. s. 5-14.

BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Podmínky integrativního/inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0. s. 23-38. 

VAĎUROVÁ, H. Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání. In VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: Paido, 2009. (Sborník příspěvků, úplná verze na CD)

 Další zdroje:

OSN. (2006). Convention on the Rights of Persons with Disabilities. Získáno 16. 5 2009, z United Nations: http://www.un.org/disabilities/convention/conventionfull.shtml

UNESCO. (1994). The Salamanca Statement and Framework for Action. Získáno 16. 5 2009, z UNESCO: www.unesco.org/education/pdf/SALAMA_E.PDF

Magrab, P. (2003). Open File on Inclusive Education. Získáno 5. květen 2009, z UNESCO: http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001252/125237eo.pdf

Miles, S. (29. říjen 2000). Enabling Inclusive Education: Challenges and Dilemmas . Získáno 5. květen 2009, z Enabling Education Network: http://www.eenet.org.uk/theory_practice/bonn_2.shtml