Hudební výchova - Cílem hudební výchovy je rozvíjení hudebnosti žáků a jejich pohybové kultury -Zprostředkování jejich poznávání a chápání hudebního bohatství -Kultivace estetického a etického cítění a prožívání žáků Úkolem je: - vytvořit kladný vztah k hudbě - zpěv v rozsahu jedna a půl oktávy - reagovat na hudbu pohybem - pozorně a s porozuměním naslouchat hudbě •Sluchové, hlasové, dechové a řečové činnosti •Instrumentální činnosti a rytmická cvičení •Hudebně - pohybové činnosti •Poslech hudby Pracovní vyučování – Člověk a svět práce - V pracovním vyučování získávají žáci základní vědomosti o materiálu, nástrojích a pracovních postupech. Učí se práci správně organizovat a osvojují si kulturní návyky. - Od 4. ročníku se žáci dělí dle pohlaví. - Pracovní vyučování dělíme na: 1. dílenské práce 2. Pěstitelské práce 3. Práce v domácnosti (včetně sebeobsluhy) 1. - 3. ROČNÍK/15% z celkového počtu vyučovacích hodin za rok •Dílenské práce: práce s drobným materiálem, s modelovací hmotou, práce montážní a demontážní • •Práce v domácnosti: Sebeobsluha - osobní hygiena, šití • •Pěstitelské práce: Pěstitelské nářadí a pomůcky, vycházky a exkurze 4. - 6. ROČNÍK •Dílenské práce: práce s papírem, kartónem, se dřevem, kovem, plasty, technická grafika (čtení a zobrazování tech. výkresů) •Práce v domácnosti: zdravotní výchova, hygiena provozu domácnosti, příprava pokrmů, práce s textilem, péče o dítě • Pěstitelské práce: květiny, ovoce-zelenina,půda • 7. - 9. ROČNÍK •Dílenské práce: montážní a demontážní práce(jízdní kolo), práce se dřevem, s kovy, plasty, se sklem, elektromontážní práce, vlastnosti a provoz PC •Práce v domácnosti: stejné jako 4.-6. + háčkování pletení •Pěstitelské práce: květiny, ovoce-zelenina,půda exkurze, spolupráce např. se zemědělským podnikem DÍLENSKÉ PRÁCE 1. – 3. ročník I.Práce s drobným materiálem II.Práce s modelovací hmotou III. Práce montážní a demontážní IV. Práce s papírem a kartónem 4. – 6. ročník I. Práce s papírem a kartónem II. Práce s modelovací hmotou III. Práce montážní a demontážní IV. Práce se dřevem V. Práce s kovem VI. Práce s plasty VII.Technická grafika VIII. Komplexní práce s různými mat. IX. Exkurze žáků 7. – 9. ročník I. Práce s papírem a kartónem II. Práce montáží a demontáží III. Práce se dřevem IV. Práce s kovem V. Práce s plasty VI. Práce se sklem VII. Práce elektromontážní VIII. Seznámení s obsluhou počítače IX. Technická grafika X. Komplexní práce s různými materiály XI. Předprofesionální příprava XII. Exkurze PRÁCE V DOMÁCNOSTI 1. – 3. ročník I. Sebeobsluha, osobní hygiena II. Hygiena provozu domácnosti a třídy III. Šití 4. – 6. ročník I. Os.hygiena a zdravotní výchova II. Hygiena provozu domácnosti III. Výživa a příprava pokrmů IV. Péče o dítě V. Práce s textilem VI. Háčkování VII. Pletení VIII. Práce s kombi.materiálem IX. Exkurze 7. – 9. ročník I. Osobní hygiena a zdravotní výchova II. Hygiena provozu domácnosti III. Výživa a příprava pokrmů IV. Péče o dítě V. Práce s textilem VI. Háčkování VII. Pletení VIII. Exkurze PĚSTITELSKÉ PRÁCE 1. – 3. ročník Praktické činnosti – ošetřovat pokojové rostliny, květiny, sbírat rostliny atd. Pěstitelské nářadí. Vycházky a exkurze. 4. – 6. ročník I. Květiny II. Ovoce, zelenina a okopaniny III. Zpracování půdy IV. Vycházky a exkurze 7. – 9. ročník I. Květiny II. Zelenina a ovoce III. Půda IV. Exkurze, spolupráce Doplňující složkou (podle možností a regionu školy) předmětu pracovní vyučování je chov malých zvířat. Cílem je naučit žáky ošetřovat malá hospodářská zvířata, napomáhat k vytváření jejich příštích zálib a aktivního využívání volného času.