1. Seminární úkol – Analýza dětské kresby Získejte obrázek od minimálně třech dětí ve věku od 4-14 let. Děti musí kreslit každé zvlášť, zároveň se neovlivňovat. Je třeba, abyste u každého dítěte sledovali osobně průběh kresby a po dokončení se zeptali dítěte na nejasnosti. Kresby si naplánujte dle nějakého vhodného kriteria ke srovnání: např. kresba postavy 4, 6 a 8 letého dítěte – analýza rozdílů, nebo spontánní kresba dětí přibližně stejného stáří – srovnání děvčat a chlapců apod. Nepovinná část – zkuste doma pohledat vlastní kresby z dětského období a přineste je na výuku. 2. Seminární úkol – Pozorování dětské hry Pozorujte spontánní dětskou hru skupiny minimálně 3 dětí ve věku 3 až 14 let. Odlište úrovně: vlastní pozorování (zprostředkování situace, tak aby si ji mohli představit ostatní, možno nahrát na video a v hodině pustit, nebo popsat). Poté teprve interpretace pozorovaného. Poté se zaměřit na analýzu hry – dá se situace vysvětlit pomocí některé teorie hry? Je na ni použitelná nějaká typologie? Jaké sociální role děti v průběhu hry zastávaly?