Podstatou úloh zařazených do této kategorie je vybavení si z paměti, identifikaci konkrétních poznatků, fakt, pojmů, pravidel atd. Otázky obvykle začínají slovy kdo, co, kde, kdy a vyžadují doslovnou odpověď. Kolik kontinentů znáš? Vyjmenuj je. Popiš stavbu těla kočky domácí. Přelož do angličtiny tato slova: kočka, včela, medvěd. V odpovědích na úlohy zařazené do této kategorie žák prokáže, že chápe obsah předloženého poznatku, umí ho vysvětlit vlastními slovy, umí odlišit důležité části informace od nedůležitých atd. Otázky obvykle začínají slovy: co znamená ... vysvětli to. Umíš seřadit kontinenty podle velikosti? Popiš mi fungování elektromotoru vlastními slovy. Vysvětli, kdy píšeme ve slově tvrdé y a kdy měkké i. Při řešení těchto úloh bude žák používat znalosti, pravidla, zákony, metody a postupy v konkrétních situacích. Typickými otázkami mohou být: jaké jsou další příklady, lze použít? Vypočítej plochu zahrádky, která má délku 20 metrů a šířku 12 metrů. Doplň do textu chybějící interpunkci. Vytvoř 10 vět, ve kterých použiješ předpřítomný čas průběhový. Při řešení úloh této kategorie bude žák umět rozlišit prvky komplexní informace a stanovit vztahy mezi nimi. Typickými podněty by mohly být: Jaké jsou části, znaky, důkazy pro...? Porovnej dva kontinenty. Soustřeď se na klima, obyvatelstvo, hlavní zdroje a přírodní podmínky. Pojmenuj tři hlavní rozdíly mezi gramatickým časem minulým a předminulým. Jak poznáš v přírodě srdcadku od ostrovatky? V odpovědi na úlohy z této kategorie žák prokáže, že umí tvořit, např. vytvořit plán, postup řešení, bude umět kategorizovat informace, kombinovat, vyvodit závěry atd. Vytvoř nový kontinent. Popiš jej (poloha, obyvatelstvo, zdroje, přírodní podmínky). Navrhni, jak bychom mohli přispět k ochraně životního prostředí. Jakým jiným způsobem můžeme vyjádřit podstatu věty I have never been there? Úlohy zařazené do této kategorie vyžadují od žáka posouzení myšlenek, poznatků, postupů, jednání atp. Typickou otázkou může být: Co si myslíš o..., Podle čeho posuzuješ, hodnotíš...? Který kontinent bys chtěl navštívit? Seřaď kontinenty podle svých preferencí. Uveď alespoň tři důvody, proč jsi kontinent umístil na první, respektive poslední místo. Formuluj důvody, proč lidé znovu začínají topit v kamnech na pevná paliva.